|
Sida 1 av 26
|
|
|---|---|
|
Linus Bil har en del anonnser ute på blocket med relativt lågmilade, svensksålda X5:or till ganska lågra priser. Tex: Länk Jag har för mig att man ska akta sig för denna firma för att de brukade ha skruvade import-bilar till salu. Men dessa är ju svensk-sålda...? Det är ju iof ingen garanti för att de inte ska vara skruvade... Någon som har koll? Mvh //erik | |
|
Den du länkar till ägs ju av "Formula Uno AB", Bromma... Står som "Fordonsår: 2003" hos VV, men är tillverkat 2003-10, vilket ju, enl BMWs sätt att se det, skulle göra den till en 04'a... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Sök på Linus Bil.... |
|
| Vart har du hört att man ska akta sig för denna bilhandlare? | |
| Sök gamla trådar här på forumet om "Linus bil". Sedan är det upp till var och en att handla. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
De är nog en av de mest notoriska mätarskruvarna och skojare vi råkat på. Man köper inte bil där överhuvudtaget oavsett svensksåld eller ej. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Märks hur tamt vårt rättsväsende/lagar är då man ser hur länge det har fått fortgå.. | |
|
Ni får gärna kalla mig dum e. dyl. men jag köpte min 530dAT -01 av dem 2006. Mätarställning 16800 och enligt regpappren från Tyskland 1 (kvinnlig) ägare. Bilen stod på en av Linusägarna privat, så han gjorde sig en hacka. Bilen har fungerat utomordentligt i 7000 mil med fel endast på en ABS-givare och ett fläktmotstånd. Eftersom jag tänkt att behålla bilen ett bra tag, bekymrar jag mig inte speciellt över en ev. mätarskruvning och är väldigt nöjd med mitt köp. Att köpa bil av en bilhandlare är, som att köpa en vara på en marknad i Marocko - Man blir alltid lurad, men man kan vara nöjd ändå. Göran FWD - Nej tack! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Gorth : En av anledningarna att killen har 2,7 mille i skatteskulder och försatt i personlig KK är just privatreg, det har används en hel del målvakter också för att slippa importmomsen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kollade på en A*di A4 avant igår. Han dök upp en timme senare än vad han sagt och skyllde det på att han bråkat med tjejen men efter kvart sa han att han visade bilen för en annan spekulant innan?. Bilen hade diverse små märken på utsidan som han inte nämnt något om och var ganska sliten inuti. Han gav ett oseriöst intryck och magkänslan sa nej så vi sket i det. Tur det när man läser här sen. 2,7 milj i skatteskulder - ja då vill man ju inte sponsra en sån människas verksamhet. Min bil Länk |
|
|
Linus Bil är ju bara oseriösa, talar av egen erfarenhet ! Hade bestämt tid för köp av en BMW De skulle hålla bilen till mig, hade bestämt mig osett! Den var ju kanonfin.... Sitter i bilen på väg dit hade fixat cash och allt, får ett SMS Bilen är såld det var allt, sedan svarar de inte på telefon efter detta. De Fick trol. någon tusenlapp mer, såg på bilforum en annan som råkat ut för samma sak. LINUSBIL REKOMMENDERAS INTE FRÅN MIG!! Men ni väljer ju själva..... |
|
|
Sleipur, kanske var din lyckodag :) __________ |
|
|
Känner 1 som har köpt bil från dem och den killen är allt annat än nöjd. Har en kompis som var intresserad av en bil från dem, tid o plats bestäms och linus bil killen dyker upp med bilen på en bensinmack med sina 4 polare för att visa bilen till min kompis. Medans min kompis går igenom bilen på bensinmacken kommer en kille fram som höll på att tanka sin bil där och varnar min kompis att köpa den aktuella bilen pga den hade råkat ut för en svår olycka... Då bestämmer min kompis att avstå från bilen.... Så var och en får dra sina egna sliutsatser..... BMW M-POWER |
|
|
Linus Bil handlar man inte från. Verksamheten baseras på mätarskruvade bilar (bevisat) och uppenbarligen skattefusk . Varför skulle man frivilligt vilja stödja sådana typer? ______________________________ //Lövet Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Om man på deras hemsida klickar på "långmilare" så är kategorin fortfarande tom :) Tror den alltid varit tom av någon anledning... |
|
|
"NYHET!!! Nu omsätter Linusbil som tredjen störst i Sverige enligt ,Motormännen Juni 2008." Öhh... va? |
|
|
Anders-72: en gång för läääänge sedan så såg jag en bil under den kategorin...har för mig det var en fd taxi...;) ___ //Ulf |
|
|
hasso: han hade inte alls 2,7 miljoner i skatteskuld, utan 3, 1! Min bil Länk |
|
|
Jag vill bara varna för denna handlare, kan intyga att han är den mest oseriösa bedragaren i sverige för tillfället. Köp aldrig bil av honom.. På något magiskt sätt blir alla bilar ett år nyare så fort de kommer till honom.. Länk Kolla denna, annonseras som en svensksåld 01:a när den i själva verket är en importerad 00:a.. Fattar inte att han ens får bedriva verksamhet.. Finns det inget man kan göra för att stoppa bedragare som honom? |
|
| Reg. numret hör dessutom till en Merca 320 -95:a.... | |
| Shit, reg.nr i annonstexten hör till en Merca. Sedan såg jag skylten på bilden, men det numret hör till en Volvo. Verkar hur seriöst som helst.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.