|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett problem med min 525 E34 -93. Plinget från check-controllen är alldeles för långt. Det är inget kort pling som i min tidigare E34 och E32, utan denna pliiiiiingar jättelänge för varje "pling" som uppstår. Nu när det är kallt är detta mycket irriterande. Man blir som irriterad varje gång tempen sjunker under +3. Vad kan det vara för fel? Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje | |
|
Nu har jag visserligen ingen checkcontrol, men jag har lilla OBC:n samt en Gong. Jag tror att det är OBC:n som ger "ljudsignal" till Gongen som bara spelar upp ljudet, därför skulle jag tro att det är OBC:n som är problemet. Det enda att göra är väl att låna en Gong eller OBC från någon annan och på så sätt utesluta det ena eller andra. |
|
|
Var sitter OBCn någonstans? Är den inbygd i instrumenthuset? Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Det som många kallar färddator, heter egentligen On Board Computer. Är mojängen som sitter bredvid stereon i mittpanelen. Kan inte detta helt hundra, men jag säger som jag tror och sen får vi hoppas att någon mer läser här och korrigerar om jag ljuger. Har du lilla eller stora OBC:n, alltså vilka funktioner har du? Den "lilla" har temp, datum, klocka och en "alarmfunktion". Har 6 knappar. Den stora har en hel drös med funktioner och 16 knappar. "Gongen", grejen som låter sitter på plastpanelen ovanför fötterna/smalbenen. |
|
|
vrid på stereon så slipper du höra det långa plinget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.