|
|
|
|---|---|
| Har fått problem med min 523a Touring-05a.Ibland kommer det ett "rapplande" ljud från nedre delen av mittpanelen, låter som det kommer inifrån typ ovanför cig-uttaget någonting. Det försvinner när jag startar motorn men kommer tillbaka när jag stänger av. Detta händer bara ibland. Vad kan detta vara? Svårt att säga med denna dåliga beskrivning väl? | |
|
Låter som om någon spjällmotor som stänger till spjällen till kupéluften kanske. Slutar det låta efter ett tag, eller fortsätter ljudet länge? Kanske något som kärvar så att något spjäll inte går i ändläge riktigt. |
|
| Har inte haft tålamod att vänta ut ljudet men jag skall testa det i helgen när jag har lite tid och om jag har "tur" att det inträffar igen. | |
|
Liknande fenomen finns väl på e39.Vet inte om det är samma fel på din som på e39. Men på e39:an sitter en liten fläkt i klimapanelen som suger in kupéluft (bakom det lilla gallret på klimapanelen, precis ovanför cigguttaget) och som kan låta(rapplande ljud) även när bilen är avstängd. På den brukar det gå att spruta in lite smörja för att få tyst på den (ev. plocka ur klima panelen och göra rent också, om man vill vara lite mer noggrann). Men som sagt det kanske inte alls gäller för din modell... Thomas |
|
| Beroende på hur länge det hörs så behöver det inte vara något fel. Har till och med för mig att det i manualen står om ljudet när spjällen stänger. I min förra bil e36 -96, och i min nuvarande e34 -95 håller det på och låter i kanske 2 minuter efter att jag stängt av motorn. | |
|
Låter en stund ja, ibland kortare tid än andra...vet inte om de kan ha flera lägen. Hade en E-klass -06 innan med och den hade ett liknade ljud för sig... Fredrik |
|
| Skall kolla instruktionsboken först, har bara haft bilen en månad och det är min allra första BMW så har inte ens ögnat i boken. Tack snälla för alla tips. /Felle | |
| Jag har samma ljud i min E38,någon som vet ifall det är samma konstruktion? Min kan ha stått parkerad och låst i timmar ändå låter det om panelen,men inte alltid. Spjäll eller fläkt?? | |
|
Min lät också tidigare. Jag tog ut panelen och kollade in i fläkten som sitter där bakom det lilla runda räfflade hålet och det var ordentligt med damm där. Det sitter en liten sensor innanför hålet och den var helt begravd i damm. Tog och blåste rent den kanalen med tryckluft och nu är det tyst. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Upptäckte att ljudet förändrades när jag tryckte på CD-spelarens knappar så det bör väl vara något strul med den då? Det var svårt att höra var från ljudet kom men när jag använde bilen i lördags så spelade jag en skiva och när jag skulle köra igång den så började det "rappla" och då tryckte jag på track-knappen och då ändrades ljudet. Är det något man kan åtgärda med någon form av rengöringsskiva för cd kanske? Eller har den gått åt h-vete. Jag fick igång den efter ett par försök. Märkligt att ljudet återkommer även när man inte har någon skiva i? |
|
|
Finns det någon här som kan ge mig lite tips på hur jag fixar cd-spelaren? Tacksam för all hjälp jag kan få. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.