|
|
|
|---|---|
|
behöver däck snart. Kollade på molway som ligger i närheten av var jag bor. Dessa däck fanns i dimensionen jag behöver: 235/40 x 18 Federal SS 595 1650 235/40 x 18 Falken FK04GRB 1775 235/40 x 18 Kumho 712 1795 235/40 x 18 Uniroyal Rainsport 1850 235/40 x 18 Sumitomo HTRZ-2 1895 235/40 x 18 Falken FK451 1995 235/40 x 18 Goodyear F1-EU 2125 235/40 x 18 Dunlop SP9000 2295 235/40 x 18 Bridgestone S03PP 2495 235/40 x 18 Michelin Pilot Sport 2875 Vill helst ej lägga över 2000kr. Kan kanske sträcka mig till goodyear f1 däcken. Men hur är de billigare japanska däcken? Som Kumho och Sumitomo? Uniroyal hur e de? De har bara ngt rainsport däck. E det ngt med högre friktion etc? | |
|
Jag åker på kumho runt om och jag tycker att de är väldigt bra. De är bra mycket bättre än de som satt på när jag köpte bilen i alla fall. Killen hade sänkt och skitit i att ställa framvagnen. Blanka på in sidan och som nya på utsidan. Satsa på kumho det gör jag |
|
|
Sist jag var hos BMW--handlaren och tittade lite på bilarna så såg jag att det satt Sumitomo-däck på en ny E46 med sportpaketet. Så de är väl inte helt värdelösa prestandamässigt. Kommer dock ej ihåg vilken modell på däcken det var. Mvh |
|
|
www.dackonline.net är billigare har handlat där och är nöjd :) ---------BMW ///M3---------- |
|
| Har beställt från dackonline.net också klart billigast då jag tittade runt. 225/40/18 kostade runt 1700/st för GoodYear F1 GSD-3 levererade hem. 250:-/st för montering på lokal däckkrängare. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mest däck för pengarna av dessa du räknat upp är garanterat Uniroyal Rainsport 1. Ett mycket bara däck. MVH Hasso |
Gemini__ |
Finns bara ett däck om du vill ha det bästa =) Bridgestone Potenza S-03. Testvinnare när AMS testade sex kända däckmärken.. |
|
Kör själv på 235/40 x 18 Sumitomo HTRZ-2 och är helnöjd med prestanda och komfort. Enligt däckhandlare så är dessa däck mycket bra vad gäller rundhet och slitage och det är väll inte helt oviktigt. Bra betyg enligt ägare av dessa sulor på www.tirerack.com //Kenta |
|
|
Åker dunlop Sp 8080 18" och dom bullrar på tok för mycket... Blir GY nästa gång, skulle aldrig gått ifrån det gamla märket... Asken |
|
|
har både Kumho och sumitomo, (2 olika uppsättningar fälgar) båda 225/40-18. Tycker det är klart bättre fäste i Sumitomodäcken, men har fått för mig att Kumhodäcken har bättre regnegenskaper och längre hållbarhet än Sumitomo... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| kör på kumho 712 235/40-18 och är mkt nöjd!! | |
|
Blev rekomenderad att köpa Bridgestone S03PP 225/40/18 tyckte dom var lite väl dyra först, men fick dom till ett mycket bra pris och slog till, är extremt nöjd! //Palle |
|
|
Jag kör på 235/45-17 Goodyear F1 och måste säga att dom är helt klart godkända... Lite väsen o mycket grepp...funkar fin fint gör dom. |
|
|
Kör på Michelin Pilot Sport 215/40-17. Innan hade jag asiatiska F1;or och herrejävlar vilken skilnad! Jag inbillar mig att de dyraste däcken är de bästa och det var därför jag valde Michelin. Jag har ingen större erfarenhet av olika däck men Pilot-sulorna suger sig fast duktigt i gatan. Synd bara att bakvagnen inte hänger med riktigt.... MfG, Klaus. www.klangkraft.com |
|
|
Kör på 235/35-19 Dunlop SP 9000 Sport och jag har ännu inget annat än gott att säga om dom. www.malte-racing.com |
|
|
Problemet med att fråga olika bilister om de är nöjda med däcken är att de allra flesta aldrig är i närheten av däckens gräns rent prestandamässigt. Det man kan få reda på av (normala) bilister är sådant som buller, rundhet och slitstyrka. Sedan brukar det också vara så att man har olika förväntningar på sina däck. Köper man ett billigt däck kan man ha överseende med vissa brister. Köper man ett dyrare däck har man troligen större krav på dem. Placeboeffekten är inte att föringa här! Det är nog som det brukar vara - du får vad du betalar för. Sedan kan du alltid hitta mer eller mindre prsvärda däck i olika kategorier. Skall du ha reda på fakta skall du läsa olika tester, men tänk på att många av de tester du läser om inte är helt objektiva med tanke på bakomliggande intressenter som genererar annonsintäkter mm. Mvh |
|
|
Hej! Varför inte Kleber, Michelins andra märke! Kleber Dynaxer lyckas bra i tyska tester och kostar inte så mycket på dackonline. Tänker själv sätta på Kleber Dynaxer HP på min BMW till sommaren. för 235/40/18 finns nya Dynaxer DR med fräckt mönster och bra testresultat (och inte så förtvivlat dyrt !). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.