|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte bara kolla vid vilket miltal man oftast får byta koppling på en M3 3.0? Min har i dagsläget rullat drygt 16000 mil. Och hur är det med andra slitagedelar som hardyskiva, bakvagnsbussningar.. När byts dom ut? /Jonas | |
|
Hej min har snart rullat 20.000 mil utan något byte i transmisionsdelar men fjädringen börjar kännas kass nu. |
|
|
snart 20000 mil? Det var långt! Vad jag har kunnat läst mig till så sker de flesta kopplingsbytena runt 11-12 tusen mil.. Nån som kan bekräfta? /Jonas |
|
|
Det brås ju på hur man kör. Måste man starta med två svarta streck var gång håller grejerna inte länge. Min M3a har gått 16700 mil och där är inte bytt varken koppling eller hardyskiva mvh stefan |
|
pg_ice |
Casy är du full eller? du kan väl för fan inte säga NÄR det är dags att byta står du och börnar i och kör streetrace så går ju kopplingen slut rätt snart. BYT KOPPLING OM DEN SLIRAR ELLER OM DU FÅR OLJUD NÄR DU KOPPLAR UR! ok? fatta va :)? |
| gillar dina lite halvråa ironiska inlägg :) | |
| mj: det är du nog ganska ensam om!! | |
|
PG, Jag skiter väl fullständigt i om du börnar sönder din koppling. Jag skrev denna tråd för att få höra när M3-användare byter sin koppling! Även bakvagnsbussningar och hardyskiva är intressant. Jag har nämligen inget kvitto på min bil om kopplingen är bytt eller inte, och jag skulle gärna vilja få reda på det genom att "gissa" när kopplingen skall bytas.. vore tacksamt om ni kan ge mig lite info om era M3-bilar =) /Jonas |
|
| Det där beror ju hellt på som sagt hur bilen har brukats, även hur den vinterförvaras, förvarar du bilen i ett varm garage så kan tyvär busningarna må dåligt av de tydligen, om man inte pallar upp den då? för då borde de ju rimligt viss inte bli lika tryck på grejerna. | |
|
Man byter koppling när den slirar , man byter inte för bytandets skull Den kan börja slira vid 4000 mil, men den kan även hålla 20000 mil. Det beror ju på hur dom har kört med bilen! vvh stefan |
|
|
självklart så kör alla olika, men folk som kör M3 kan ju ända skriva hur långt dom har kört vid kopplingsbytet. /Jonas |
|
| Hardyskiva och koppling byttes vid 12k mil på min iaf. | |
|
på min e46 m3 bytte jag vid 5000mil. på den gamla goda tiden när man åkte M5 E34 så knäckte man lätt 2kopplingar per sommar hehehe. dessa bilar är till för att användas gubbar, men visst finns garanterat M3or som gått över 20 000mil utan några ingrepp. |
|
|
min har gått 20200 mil inget kopplings byte på den inga kvitton eller dyligt och den är fast och fin i alla ändar =) bättre med en ärlig 20000 milars m3a än en skruvad 10000 milars m3a =) |
|
|
Roligt o se att vissa kan gå över 20000 mil utan att behöva byta koppling =) Jag trodde inte M3or klarade sig så länge. En annan sak som jag har tänkt på, klarar en frisk koppling av att burna på 2ans växel om bilen är stillastående? Min koppling klarar inte alltid av det, bara ibland. Det är precis som att kopplingen inte orkar hugga tag, den brukar kunna slira. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.