AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.043

Erfarenhet av denna olja

Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Är det någon som har erfarenhet av Millers oljor.
Är det verkligen nödvändigt att köra på 0-30w olja om man bor mitt i landet och sällan har mer än 20 minus. Tycker att det borde funka med en 5-30 olja eller har jag fel.
Kör idag med castrol LL04 olja.

Skulle vara kul att höra om någon här kör på deras olja.
Länk

är relativ ny bmw andvändare men när jag köpte bilen av en bmw entusiast som har ägt en hel del bmw så rekomenderade han mig att köra på 0w - 40 eller 5w-40 . 0w -40 tycker jag är för "mycket " om man inte kör banrace och får motorn att jobba som fan! så jag kör 5w-40 och det funkar perfekt! helsyntetiskt eller magnenta tror jag att det heter

David
D@vid:

0W-40 och 5W-40 skiljer sig åt på den punkten att "0W-oljan" är tunnare när den är kall.
Oljorna har "samma" tjocklek när de nått arbetstemperatur, dvs "40".
Således ingen betydelse på bana.

Duser:

Du kan gott köra på en 5W-30 så länge den har rätt klassning.
Millers oljor är det inget fel på, det viktigaste är att oljan har rätt klassning bara.
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
BMW-lelle: Har du kört på denna olja.

Millers har en olja som är LL04 klassad så det borde var safe att köra på den fast BMW rekommenderar castrol.
Duser:

Svaret är ja, har kört CFS(XFS) 10W-60 & 15W-60 i min M5. Tyvärr kan jag inte säga om den var bra eller inte då enda sättet att veta detta är att skicka in den använda oljan på analys.

Det jag KAN säga dig är att jag inte skulle hällt i den om jag inte tror mig veta att oljan är ok.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.