|
|
|
|---|---|
Gunget |
Någon som vet varför 325d (och för den delen 335d) inte finns med x-drive? På bensinsidan går ju alla 6-cyl motorer att få med x-drive.... |
| Det är väl för att tvinga dem som vill ha det att köpa en 330d istället. Sjukt irriterande, jag hade nog tagit en 325d istället för en 320d annars | |
Verdi |
Jämfört med Audi så är ju ändå BMW frikostiga med alternativ. Ska du ha en Audi A4 med diesel, quattro och automat är du hänvisad till 3.0 TDI. Andra kombinationer går att få. Diesel och quattro är inga problem, inte heller diesel och automat. Men inte alla tre ihop förrän på toppmodellen. |
|
co2 utsläppen kan ballanseras med en som här tingest: Länk Jag tror mer på det faktumet att varje kombination kostar mycket pengar i produktifiering och produktion. |
|
|
falsterbo: Jag skrev produktifiering inte produktutveckling. |
|
Ekin |
varför vill man ha en 325d istället för en 330d? förbrukningen skiljer väl inget märkbart. vill man ha nå snålt får man väl hålla sig till 320 och vill man ha nåt sportigt så finns 330:) |
|
Hej, @Ekin: Det handlar också om en kostnadsfråga försäkringsmässigt. Jag håller på det sista som falsterbo skrev högre upp... BMW vill gärna hålla ned sitt medelutsläpp av CO2. Mvh H |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ja, CAFE reglementet är ju fortfarande aktivt i USA så det kanske kan vara en anledning att försöka hålla medelutsläppsnivån. Å andra sidan blev jag ganska förvånad när man bläddrade igenom broschyren med nyheterna från Frankfurtmässan där de visar upp hur många fyrhjulsdrivna modeller BMW erbjuder. Sanslöst många! Men lite tveksam till modellerna BMW 750i xDrive, BMW 750iL xDrive och BMW 740d xDrive !?! Är det den ryska marknaden som efterfrågar detta eller!?! Men det kanske handlar mer om att utmana Audi? |
| X-drive blir ännu mer nödvändligt på stora limos | |
| Det naturliga är väl att x-drive blir ett tillval bland andra. Tillgängligt för samtliga modeller. Kanske inte m-modeller då då de är sänkta och inte körs så mycket på vintern | |
Ekin |
Men hur kul vore de inte me en MX?:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.