|
|
|
|---|---|
|
undrar vad man kan värdera en uppsättning bbs 17" kryss eker split med polerad kant? vet inte vad dom heter men ni vet kanske villka jag menar där är däck i bruksskick. | |
|
Tvådelad split kanske? BBS RC eller på BMW-språk style 5. Vet inte vad de kan vara värda dock. Har sett priser på över 10k för sådana i fint skick. Den här modellen? Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| ja precis ;) men 10k måste ju va fantasi pris... men typ 5-6k då typ? | |
|
Är de i nyskick så går de för 10k, 5-6 för fälgar i normalskick är rymligt. M3 E30Länk |
|
| tack för inläggen får se om de blir en försäljning ;) | |
|
När jag köpte min 530 för 3 år sedan så satt det en uppsättning 8x17" på bilen. Dessa fälgar var väl i normalskick och hade något kanstskrap men framförallt en del lacksläpp med oxidskador. Här Länk är en bild på en av fälgarna och denna har mindre lacksläpp än några av de övriga. Fick 4000 kr för dom av en norsk köpare som skulle ha dom som banfälgar på sin M3 E30. ___ //Ulf |
|
|
4000kr var alltså utan däck! Däcken såldes separat för lika mycket. ___ //Ulf |
|
| Sålda sånna för ett år sedan till en snubbe i Norge. Fick 4500kr med dåliga däck efter nästan två månader på annonsering. | |
|
Jag fick 3tkr förra året med totalt slut däck och fälgar som var i starkt behov av renovering, vilket också skedde av Europameister som var köparen. Stephan |
|
|
finns det folk som betalar för sådanna fälgar menar ni??? E det några slags klassiska fälgar eller nåt eller? För jag menar dom ser ju ut som skit!....inte det minsta snygga....Jag skulle inte betala mycket för dom iaf! |
|
|
Craile: Det finns vissa bland oss som uppskattar en klassisk BMW i originalskick med endast originaldelar. Jag hade själv turen att få med BBS Style 5 på min E39 (originalutrustning) och skulle absolut inte byta ut dem i första taget. Framförallt inte mot diverse replikor som många BMW skos med. |
|
|
Oja, det finns folk som betalar för de! Hade jag pengarna skulle jag direkt slå till på en sådan uppsättning för att ha som extra uppsättning till M3:an. M3 E30Länk |
|
|
Underbara fälgar! Av fälgarna till E34 är dom tillsammans med 18" M-Parallell och 17" M System II dom allra vackraste. Stephan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Craile! Visst är det så att de är en form av kopia av klassiska fälgar. Nämligen de klassiska 3-delade BBS RS split Länk Style 5 är dock endast 2 delade. Men style 5 i 18" är ju mer efterfrågade än just 17" Mvh Patrik |
|
När vi ändå är inne på style 5 och storleken börjar krypa upp mot 18". Vad kan en uppsättning renoverade 18" storlek 2st 8x18 ET20 och 2st 9x18 ET22 vara värda? Polerade fälgbanor och lackade centrum. Har ingen bra bild men denna visar lite av fälgbanan. Tyvärr tagen med mobil så kvalitéten är inte den bästa. Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan tillägga att den uppsättningen som jag köpte av Stephan735i var 8" fram och 9" bak. Jag var mycket nöjd med det priset. Fälgarna blev skitbra! Jag hade en uppsättning med 8" runt om som jag sålde för några år sedan. Dom sprang inte direkt iväg, men det var innan Style 5 hysterin. I 18" kan jag tänka mig ett pris på runt 10-12 för fälgar i toppskick. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Sålde ett set med sådana originalfälgar för 4kkr med däck som har helt slut. Detta var 5 år sedan. Problemet med dem var att de var anpassade för E36 och det tog mig ca 3-4 månader att bli av med dem. Om de vore till E34/E39 hade de troligtvis sålts på dagen. | |
|
Länk Specialsvarv.se lyckades få till dem rätt bra tycker jag :) |
|
|
Hool, dregel!!! Najs! =) M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.