|
|
|
|---|---|
|
Har OTROLIGA probl med EML...lampan har lyst lite till å från under min ägo..nu går bilen helt kasst och gasar endast ca 20%.. Kom just in från garaget och har testat min "nya" EML styrbox som jag köpte för 2000:-...UTAN resultat!! Vad fan gör man????? | |
|
Bränslepump ? Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
kolla om båda "trottelmodulerna" fungerar, min ena gick sönder och då gick bilen ner på nödprogram. mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
|
pump? moduler? jag har en 735...alltså 6:a |
|
|
På din beskrivning låter det som om moteren inte får bränsle ? Majzoo...berätta gärna mer om "trottelmoduler".. Har själv ett problem som jag tror beror på en bränslepump med dålig ork. BMW verkstaden har hittils gått bet på att fixa till det... Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
betriebsanleitung |
Det går att koppla en av pumparna till bägge motorhalvor för att se om en pump är kass.Jag har haft problem med kass pump ,trots att jag mätte tryck med manometer och det var godkänt så levererade den för lite. |
| fortfarande en 6:a =) | |
| var sitter pumpfan? | |
|
hej, jag får ursäkta mig lite, trodde det var en M70 motor du hade problem med, och trottelmodulen sitter en på varje insug, alltså det elektroniska gaspjället, om det är så på 6:an kan jag tyvärr inte svara på .. =( mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
| Jo jag har ju en trottel modul då..=) | |
svardska |
nej det har du inte, du har väl gaswire antar jag? |
|
Nej..jag har antispinn...alltså elektroniskt gas reglage. Hade jag haft wire så hade jag nog fan sett till att den gasade fullt =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.