AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.072

Vart har alla e34 525 sportlimo tagit vägen?

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Som rubriken lyder: vart har alla 525 sportlimo tagit vägen? Har länge varit intresserad av just denna versionen, ni vet e34, årsm 1994, 525:an med m-paket och alla var svartlackerade och hade sportstolar i tyg/mocka m.m. Såldes i en begränsad upplaga och kallades för sportlimo. Var längesedan jag såg en sådan till salu. Var väldigt nära att köpa en sån här pärla för ca 2 år sedan men någon annan han före, tyvärr. Sen dess har jag knappt sett en enda till salu? Någon på forumet som har en?
Här har du en.. Länk

Och här en med originalhjulen.. Länk

Amaretta Anthrazit från M5 3,8, 240 läderratt med Motorsportsömmar, 8x17" Krysseker Style 5, M Technic Spoilerpaket fram/bak/sidor, M-speglar, Vogelaugenhorn Grau träpaneler, svart innertak och Individual Schwarz-Micalackering.

En i Holland..

Länk

Det är en unik och mycket trevlig modell, suveränt specificerad:)

Stephan
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Tack för länkarna stephan, den sista i Holland verkar vara välskött och i bra skick, dock har man monterat den "nya" fronten - krockad någon gång? M5 3.8 fälgarna är riktigt läckra! Kanske är enda alternativet att söka sig söderut, känner mig lite osäker dock på hela äventyret med allt vad det innebär att importera bil. Någon som kan rekommendera någon bra firma som tar hem bilar på beställning? Priserna verkar dock inte skilja sig så mycket längre, kommer ihåg att två.åtta (tror jag det är), aktiv på forumet, som hade en sportlimo i väldigt bra skick, sålde sin för ca 2 år sedan med ett pris runt 40000 kr. Utbudet kanske är den största fördelen söderut....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.