|
|
|
|---|---|
|
Har ringt runt lite, delger er resultatet om det kan hjälpa någon. BMW 320D E91 2005, direktimport. Mellanstor västsvensk stad. Lägenhet parkering i låst garage. 27 år, körkort i 9 år, inga tidigare skador. Helförsäkring, 2000 i självrisk, inga tillägg. BMW Originalförsäkringar 6848 utan BMWCS rabatt Sveland 7198 Folksam 7317 (Halv 4523) - samma för OKQ8 men då får man återbäring. IF 8293 inkl 20% rabatt Länsförsäkringar 8489 Aktsam 9834 Dina 9980 Trygg Hansa 15300! SOLID ville inte försäkra mig alls :o) | |
| Kollat Vesta? | |
|
Haha.. ringde vesta nu, 5385:- TACK :oD !!!!!!!!!!!!! Skönt att man kan hjälpa varann!! |
|
| Roligare att lägga pengarna på en uppdatering av styrboxen istället ;-) | |
|
Är det inte så att dyrare bolag ger rabatt om man har fler försäkringar hos dem? Kanske kan man då pruta på Trygg Hansas premie en smula... |
|
|
VARNING. Se upp med BMW Originalförsäkringar. Du kan få ett pris när du tecknar och sedan ändrar de priset och du kan inte ta dig ur detta. Har ett kontrakt på ett år med dem på ca 8000 SEK/år (330iA Sedan, -06). Men en månad efter jag betalat första fakturan så ändrade de årsavgiften till drygt 16 000 SEK. Och jag kan inte avbryta eftersom vi har ett kontrakt på ett år. De har en logiskt förklaring och det har tillkommit en vagnskadegaranti men det skiter väl jag i. Om jag hyr en bil och sedan dubblar de priset för det behövs vinterdäck till vintern ungefär. Även om det är så får man väl informera om det innan. Fattar inte hur de tänker och att de kan ha några kunder kvar. |
|
|
Daimaster, Du har slltså frågat priset på en försäkring och köpt en annan. Klart att priset förändras om du frågar pris på halv och sedan tecknar en helförsäkring. Däremot kan man ju tycka att de under dessa förutsättningar skulle kunna släppa på kravet att föräkringen inte går att säga upp före nästa förfallodag. Du kan komma ifrån avtalet genom att ställa av bilen, då upphör försäkringen. Ställ sedan på den ett par dagar senare och du kan fritt välja försäkringsbolag. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Hej, Jo fast jag har inte frågat pris på en halvförsäkring utan jag fick ett brev hem där de frågade om jag ville teckna för ytterligare ett år. Och så fick jag en faktura till detta brev. Jag tittade på fakturan och såg ett pris. Självklart trodde jag att det är priset på fakturan som kommer att gälla hela året. "erbjudande + faktura", du betala och vips så kommer en ny faktura. De kan ju lika gärna skicka en faktura på 20 miljoner. Jag har ju skrivit på liksom. Det står inte på avtalet vad kostnaden är utan jag utgick från att det var det som de skicka fakturan på. |
|
|
Urrrhg.. Fick hem ett inbetalningskort från BMW originalförsäkring nu trots att jag tecknat avtal med Vesta. Tydligen så "glömde" Vesta att dra igång min försäkring så nu är jag bunden till BMW Originalförsäkring TROTS att jag utnyttjade min ångerrätt samma dag som jag tecknad med BMW. Jävla Vesta, det här ska dom få betala, förlorade precis 2000 på deras misstag ju. |
|
| Och Vesta förlorade ännu mer... | |
|
Vet att det e lite sent men kan vara bra att veta! När det gäller ångerrätten så har man det från den dagen man har fått brevet och 14dagar fram. Vilket gör att om nu vesta har glömt att köra igång din försäkring så kan dom göra det till 14dagen och IF ta bort sin. Så är det samma dag som du säger finns det ingen anledning att du inte skulle få byta bolag. |
|
| Problemet är ju jättelätt att lösa. du är bara låst till försäkringen sålänge bilen är påställd.. Allt du behöver göra och alla andra som vill ta sig ur dyra försäkringar är att ställa av bilen 1 dag därefter ställa på bilen igen och teckna ny försäkring :) Observera att det dock kan ta mer än 1 dag för gamla bolaget att se detta. Har själv gjort detta utan problem, kostnad 50:- för påställning. | |
|
Helt rätt! Glöm inte att ringa det gamla bolaget när bilen är avställd och ta bort försäkringen. Annars aktiveras den vid påställning eftersom dom ligger med huvudbeviset hos vägverket! Det tar inte mer än en dag för ett försäkringsbolag att se avställningen eftersom dom har direktlänk till vägverket! Jobbar själv med försäkringar! :) |
|
| Aha, desto bättre ! :) Skönt att det går att kringgå hur som helst, synd bara att man inte kan göra något liknande med bolån ;) | |
|
Lite synd att så många väljer Vesta numera. ;) Det kan bli så att de höjer priserna, kör försiktiga snälla så slipper vi får prishöjning. :) Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
"Lite synd att så många väljer Vesta numera. ;) Det kan bli så att de höjer priserna, kör försiktiga snälla så slipper vi får prishöjning. :)" Precis vad de gjorde vid årsskiftet i alla fall för mig från 8' till 12' enligt kundtjänsten ska inte dom (Vesta) ha lägre premier än något annat försäkringsbolag... Konkurrens vad är det!? |
|
| Dom har nog höjt priset för vissa riskgrupper isf, för jag har fortfarande samma låga premie som innan årsskiftet. | |
|
Vesta har generellt höjt sina premier. Dom va ju nya på den svenska marknaden och "köpte sig in" Vilket kommer ikapp nu när det kommer in skador. Sen är det såklart inte alla som får en höjning men många är drabbade av det! |
|
| Jag bytte i januari från Originalförsäkring genom If till Trygg Hansa. T H har allti varit överlägset dyrast för min del men nu så låg de 3.800 kr lägre i helförsäkring jämfört med If. Så det lönar sig att ringa runt även om jag inte hade några större förhoppningar när jag ringde T H, skönt att man kan ha fel ibland. | |
|
Helt rätt Persson! TH har gjort ganska mycket sänkningar så det e värt att kolla upp det! Får passa på att göra reklam för sitt jobb! haha! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.