|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
pg_ice |
är det nån som har erfaenhet av det lackskyddet? Länk jag har precis fått hem en flaska börjar bli rätt trött på Sonax Flytande Hårdvax som inte håller mer än en månad och som också släpper och får salt och skit att fastna. så det vart att prova ett nytt nu en timme tog det och få bort alla små prickar av salt och som satt som fan i lacken. nu är det borta så nu blir det en ny lackförsegling får se hur länge det håller och om det står emot salt det visar sig. fixar några bilder på resultatet sen . |
pg_ice |
Edit erfaenhet=erfarenhet |
Gemini__ |
Använder allt som oftast mirror image och som avslutning platinum, mycket lättarbetade produkter som ger möjliget till ett fint slutresultat. De här väl sin "Silver seal" om man prompt vill ha en lackförsegling. Lägg upp en bild på nypolerade pärlan också. =) Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Var lite snabb, läser nu att att bilder är på gång. |
pg_ice |
låter bra det hur länge håller det och står det emot salt? det är dom två viktiga frågorna. att gno bort små svettsloppor av salt på bilen är ingen höjdare hela lacken var precis knottrig. det gick inte bort med avfettning eller vax shampo utan det enda som gällde var att gno bort det med rubbing. jag körde med svamp och Buffer2000 Länk då gick det bort. håll er borta från sonax flytande hårdvax om ni kör på vintern alltså ni kommer att få ett helvete att återställa lacken igen. |
pg_ice |
nu är det påkladdat synd att spara på grejorna :) den får stå tills i morgon så det blir ordentligt torrt. några bilder på kladdet Länk Länk Länk |
Gemini__ |
Räcker med ett jättetunt lager =) Kommer nog bli kanon det där. Tycker Platinum presterar helt ok i avseende stryktålighet mot avfettning/salt. Inget undermedel dock, vaxlagret måste givetvis förnyas med jämna mellanrum för bästa effekt. |
|
Vilket onödigt tjockt lager du lagt på, kör du med inte med maskin? Tjära salt och asfalt går att lösa med rätt kem och temperatur. /Micke Länk |
|
|
Platinum är ett s.k "utställningsvax" som inte har speciellt bra hållbarhet men det blir blankt och den är lättarbetad. Som någon skrev ovan är Silverseal 1K ett bra alternativ som försegling, jag tror tyvärr inte att Smartab säljer sin Silverseal Nano 2K om man inte gått utbildningen på den. /Micke Länk |
|
pg_ice |
inte så bra hållbarhet alltså ok tackar för infon så man har betalat öve 300kr för nåt show skit då som ska funka för stunden ;) aja provar väl ett tag sen får man väl prova silverseal jag har utbildning för att hålla på med 2 komponents produkter så det borde funka att köpa den. varför skulle man köra med masikn? det måste ju bli ett jävla kladd och stänk överallt lägg ner det alltså :) |
|
Är du utbildad rekonditionerare och använder inte maskin? Det skvätter inte om man kan använda en polermaskin på rätt sätt. Och som jag skrev tidigare tror jag inte du får köpa Silverseal Nano 2K utan bedriva verksamhet och ha utbildning för den, vet att Smartab stramat upp sig ordentligt ang just lackskydden men den gamla Silverseal (heter något annat nu) kan du nog köpa, den finns i ganska många hempulares garage. /Micke Länk |
|
Gemini__ |
Smidigare att applicera vaxet med maskin om du frågar mig. Ett gammalt test där "Silver seal" är med: Länk |
| Använder själv Platinum men är som nån redan skrev inte hållbart. Kör först med Mirror Image eller på riktigt dåliga lacker Buffer sedan Platinum. Blir enligt mig riktigt bra men utan maskin skulle jag inte ta på mig detta projekt och tilläggas kan att Platinum skall användas mycket sparsamt för att inte få dett feta lager som är mycket svårt att få bort vid efterpoleringen. När det inte längre syns att det finns i poleringssvampen skall man köra bra länge till. | |
| Oj.. Snacka om ett tjockt lager på bilderna.. :) Spelar väl ingen större roll mer än att d blir lite jobbigare o putsa bort.. ;) Maskin e ju o föredra ALLA dagar i veckan om d e möjligt! I trånga, svåråtkomliga utrymmen så går d ju bra ta en liten svamp eller liknande.. Cyklon används flitigt dagligen på jobbet i detta avseende! :) (Ditec center) Ang varaktighet mm så har d redan sagts hur pass d håller sig.. Vi använder mkt av Smartabs produkter på jobbet - lättjobbade men inte d mest hållbara.. För en bättre varaktighet så finns d bättre alternativa medel om man nu inte vill gå hela vägen o göra en lackkonservering genom t ex vår kedja dvs Ditec.. | |
pg_ice |
jag polerade bort vaxet ikväll då det redan var torrt resultatet vart bra som fasen! mycket lättare att polera av än Sonax Flytande hårdvax jag körde med förut. det ska bli intressant att se hur länge det håller. några halvkassa bilder här: Länk Länk Länk Länk |
pg_ice |
man lär sig tar mindre nästa gång :) |
| Blev ju blankt o fint! :) O du verkar ju gilla o hålla efter din bil så e väl bara o lägga på detta 1-2 ggr i vinter så håller d sig nog alla tiders! Då ja jobbar me detta dagligen så e man ju lite skadad o tvättar mina egna bilar OFTA året om o har inga problem som t ex e saltrelaterat.. Liiite mindre medel nästa gång så blir d alla tiders ;;) Framförallt så räcker flaskan mkt längre! :) Fin M3a btw!! | |
pg_ice |
tackar! är kluven till utseendet på bilen iofs fan man skulle ha 2st M3or ;) köpte ju GT fälgarna nydligen så den ser ju klart mer original ut nu förutom att den är sänkt en hel del fram. får se om det blir några feta 19" och ett kolfiberläpp till våren. GT vinge har jag liggandes som åker på och av hehe |
|
Den ser fin ut, tycker den är perfekt som den är, passar bra med fälgarna och snygg utan vinge. /Micke Länk |
|
Gemini__ |
Ser fin ut. Tycker den passar bra med GT-fälgarna, behåll dem. =) |
pg_ice |
för prestandan så kommer jag att behålla GT fälgarna den drar klart bättre nu än med 18 tummarna GT vingen åker nog på igen ser rätt tomt ut baktill :) ska fixa några bilder i dagsljus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.