|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska beställa en ny nyckel till min M5:a samt koda (om) den nya och den gamla nyckeln. Den gamla nyckeln är av den äldre (fulare) modellen och när jag frågade hos en auktoriserad BMW-verkstad sa de att om bilen är tillverkad före ett visst datum 1999 så kan man endast använda den äldre typen av nyckel till den. ...jag som så gärna vill ha den nyare typen av nyckel, den med BMW-emblemet i mitten. Kan man använda den nyare typen av nyckel på något sätt? Får återkomma med exakt tillverkningsdatum på min bil. ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej det kan du inte. De nya laddas induktivt av bilens antennring runt tändningslåset och den funktionen har du inte på din bil om du har nyckler där du byter batterie vad jag försår. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kan man byta ut bilens tändningslås mot ett nytt? Jag är medveten om att det mesta går bara man betalar tillräckligt mycket; men skulle det gå att göra utan att det kostar som en ny M5:a? ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kommer ändå inte att funka för det finns enbart 10 nycklar tillverkade med rätt transponder till din EWS enhet/startspärr. Visst allt går säkert att genomföra, om man byter tex antennringen mot en med induktivladdning , EWS enhet med nya nycklar inkodning mm men kostar en slant och är knappast värt det. Dessutom är de gamla nycklarna bättre, de nyare påverkas lättare felktigt om dom komme ri kläm, vill man fräsch upp dom kan man köpa billiga ebaynycklar och skifta gummidetaljerna tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Lyfter en gammal tråd då den relaterar lite till mitt problem. Jag har köpt en ny nyckel och ska koda in den. Det är av den nyare typen för e39. Måste nyckeln laddas i tändningslåset först innan? För jag lyckas nämligen inte att koda den. Min gamla nyckel är det inget problem att koda, testade nämligen så jag gjorde rätt men alla moment. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.