|
|
|
|---|---|
| Hur är det om man köper bilstereo från USA? Finns det några problem med det? | |
|
Problem och problem ... 1. Tull och moms tillkommer ( jag vet, "Hasses brorsas låtsaskusins grannes kompis kusins jobbarkompis köper massor från USA och har aaaaallldrig betalat tull+ moms" men faktum är att det är tull och moms på saker från länder utanför EU och man har helt klart skärpt till den kollen senaste 3-4 åren så se det som en "bonus" om du slipper) 2. RDS är sällsynt i USA man använder en snarlik variant (RBDS) på europeiska RDS-systemet 3. Du "missar" vissa frekvenser för USA använder en annan delning mellan kanalerna i sitt FM-system med endast udda frekvenser och men 0,2MHz hopp, 88,1-88,3-88,5 osv upp till 107,9. ( ibland stegar radion med 0,1Mhz som vanligt ibland inte...) |
|
| Jag har köpt en massa från usa och asien och aldrig betalat moms eller tull på nåt? Tur? Jag vet inte men det där med frekvensen var lite tråkig men är alla så måntro? Om man från asien möter samma problem då? | |
|
På de lite mer avancerade apparaterna kan man ställa om läget mellan USA / Mellanöstern till Europaläge och då få med samtliga frekvenser. Men ovanstående gäller ju givetvis långt ifrån alla apparater. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.