|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har nu under en veckas tid febrilt letat efter en begagnad luftfilterbox till en M3 3.2 -96 utan resultat. Har mailat alla som haft motorer på annons. Även de som säljer kolfiberinsug etc, och även lagt ut köpesannonser på flera olika forum och sms:at till höger och vänster. Men helt utan resultat. Någon som sitter på lite "insider info" om vart jag kan hitta en luftfilterbox? Skulle behöva en ganska omgående så jag kan besiktiga bilen innan avställning. Eventuellt om någon har en att låna ut i närheten... Inte så sugen att köpa en ny när jag iaf ska skaffa kolfiberinsug till våren... /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk | |
| Jag har en till 3,0. Jag vet att det inte är samma box, men den kanske passar ändå? | |
|
Tjenare. Jag har ingen koll på vad som skiljer förutom att det är olika artikelnummer om man kollar på realoem.com. Fortsätter och letar ett tag till och om det inte löser sig så får jag prova med att modda 3.0:ans burk isf. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Detalj 11 Länk skiljer så det kan nog vara hålet in i luftburken som skiljer därav olika artikelnummer. Filter osv är samma på båda. Jag skulle tippa på att du kan ha en från en 3.0 men byta detalj 11. Är nog inte så dyr på BMW. MVH Matthias Länk |
|
|
/// M /// Tack för den länken. Jäklar vilken bra sida. Man ser ju mycket bättre där än på realoem. Grym sida alltså ;) |
|
|
Det verkar som det löser sig. Ett av de sista mailen jag drog iväg verkar ha hittat rätt. Ska skickas i morrn och jag hoppas jag kan besiktiga bilen snart. =) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
hej Du har en till salu på börsen nu, e det din Scnitzer CS som är vit nu ???? jag spanade in din bil på Vallåkraträffen på 90 talet någon gång , fn den va cool !!!! redan då mvh |
|
|
zeerb: Den på PowerBörsen är till en 3.0. Det är inte den som är vit. Den vita är 325 som nyligen byggts om med ett Zeemax paket. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Såja, nu sitter nya luftburken på plats. Anledningen till detta var bilbesiktningen som inte gillade att vevhusventilationen gick ut i friska luften. =) Men, det riktigt sköna M3 ljudet på höga varvet försvann. Tur att detta bara är tillfälligt och att det ska dit ett kolfiberinsug sen. :P /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Kunde du se vad som skiljde mot en 3,0 box? Hur blir skillnaden på insugsljud om man jämför enbart öppet filter med kolfiberinsug och öppet filter? |
|
|
Hej. Eftersom jag inte hade nån 3.0 box så kunde jag inte se någon skillnad. Dock så var det olika artikelnummer på realoem.com när jag kollade. Hur ljudet blir? Det är så stor skillnad att det inte ens går att jämföra. =) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.