|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag starta jag bilen och börja åka iväg lite sakta på 1:an.. då small det till i bakvagnen lät det som, lät nästan som man slog en hammare i golvet. Öppnade dörren och lyssna lite när jag rulla sakta framåt. Då hörde jag ett skrapande ljud som jag tyckte kom ifrån vänster bak men ej helt säker. Körde iväg sedan och hörde inget mer på typ 20 sek men sen så small det till igen (smäller väldigt hårt) känns lite huggande också. Stannade bilen och la ur växel och prova rulla bilen för handkraft, då hörde jag ett skrapande ljud låter fortfarande som bakregionen. Rulla bilen lite till och då märker jag att det börjar bli tugnt, måste ta i lite för att komma förbi det tunga stället. Vad kan vara fel? Låter väldigt illa när man kör bilen... men man hör inte det smällande ljudet hela tiden men ofta. | |
Niclas.S |
Påminner mig om en gång ja fick in en sten/skit mellan bromsbelägget och skivan bak, blev skitskraj. Jag bakade tills stenen hoppade ur. I värre fal kan någon kugg eller liknande lossnat i diffklumpen eller något lager som rasat i hjulnavet kanske? Lycka till och skriv om du hittar på felet. OO=00=OO |
| Ja stenar odyligt brukar ju "alltid" lossna efter en relativt kort tid, är det bakaxeln som är problemet lär det ju knappast bli bättre. Kör 100mil så vet du mer, fortsätter det att väsnas är det något allvarligare än en sten. | |
|
Det var vänster handbroms, har inte kollat hur det ser ut ännu...men det lär väl vara helt slut som det har låtit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.