|
|
|
|---|---|
| Jag är lite nyfiken hur det är med rosten era e380r? Jag har själv en 728ia-97. Den är i princip rostfri. Färgen navarra-violett. | |
|
Lite under listen i nederkant dörrar. Nu går det att fixa utan att det syns utifrån men om 5 år kommer det säkert att synas utifrån om man inte lackar om seriöst. Mvh Tomas |
|
|
undersida dörrar, baklucka ,skärmkanter bak är väldigt vanligt tyvärr. Jag hade rost i dörrarna på min egen. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
Gemini__ |
Har åtgärdat rost på baklucka, dörrar och det berömda "fågelbadet". Även plåten mellan bakstötfångare och baklucka. Finns ett par dräneringshål där under som det sitter pluggar i. Efter att rosten blev åtgärdad och nya lacken applicerades valde jag att inte återmontera pluggarna då det förmodligen är fuktsamlare. Blev nya lister till dörrarnas nederkant också, med ett rejält lager rostskyddsmedel under. Avslutade med en komplett rostskyddsbehandling (Mercasol). Även om en rostskyddsbehandling inte har någon större betydelse för den typiska E38-rosten (bortsett från skärmkanterna där det gör skillnad) så känns det bra. ändå. Rosten kommer som bekant oftas under kittet t ex, så att det är fusk från fabriken är ett faktum. Vilket är tråkigt. Men finns många andra sidor med vagnen som uppväger detta. =) Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Om det har någon betydelse kan jag tillägga att bilen hade rullat 12500 när rosten åtgärdades, och var väl omhändertagen av tidigare ägare. |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Ingenting faktiskt på någon av dem. 740in passerade nu precis 12800mil när jag körde hem nyss och 750in har gått 12300mi. 740in är riktigt mögig och lär väl börja rosta om jag fortsätter köra i saltet men den ska rekondas på lördag och sen får den stå tills våren kommer igen. Jag vill ju ha en vit E38 och det rullar en sådan en bit bort från där jag bor men den var vit en gång i tiden - nu är den bara brun, av all rost tyvärr. Men ägaren kör fortfarande med den =) Det brukar ligga en massa DeWaltmaskiner i den så den är inte så snygg invändigt heller(svart skinn). Synd. |
|
Inte en tendens till rost varken i dörrar, baklucka eller undertill faktiskt:) Men så har den ju gått i Italien också. Farsans E39a -98 däremot rostar friskt, därför trodde ja det var bättre rostskydd på E38orna.. men mitt ex kanske bara haft tur då.. |
|
|
Har inte heller rost i min och den paserade 30 000 mil idag. men då bor jag också så högt upp i landet så den behöver inte vara med om vägsaltet. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Intressant är också hur länge bilarna varit i sverige och hur långt de gått i sverige.. Och om de har fått någon form av rostskydd? Min E38 -1995 jag hade var importerad -05 (15000mil) och gått strax över 5000 mil sen dess. Den var helt rostfri, fanns inte ens minsta tendens till rostangrepp. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.