AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.902

M3 E46: Byta till diod-baklysen?

Filip_J
Hej.

Är det någon som bytt från org.baklysen till diodbaklysen?
Jag har tänkt köpa eftermarknads som ser ut precis som original.

Är det samma motstånd? Har läst lite om att vissa i USA fått felmeddelande att lysena inte är inkopplade.

Någon som har erfarenhet av det här?
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Perfekt!

Precis vad jag är ute efter till våren. Intressant tråd du har tagit upp.

/KristianT
Filip_J
Ja jag hoppas det är någon som vet.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag hade sådana på min e46 ci. Inga felmeddelanden tillverkare var Eagle Eyes.
Wendtan här på forumet har utfört denna operation, nogrann som han är har jag för mig han gjorde någon åtgärd för att inte några problem skulle uppstå.

Har för mig han har bloggat eller gjort ett mektips om detta.

snyggt blir det,iallfall med originallyktorna.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Jag har gjort denna ändring, riktigt trevligt. man köper sats inklusive motstånd så får du inga felmeddelanden. Undvik skräp, dessa har dålig passform, immar osv...

/Hampus
Länk
Hampus, Om motstånden följde med så köpte du pirat lampor gissar jag?

OEM lösningen kräver en ny ljusmodul före 2002 års coupe.

OEM bakljusen är klart snyggare än något piratalternativ jag sett, framförallt på insidan dvs i bagagen där baksidan sitter med en inbyggd "lampa"

Här den lösningen jag gjorde då jag tyckte att ny ljusmodul + mjukvara blev en onödig extrakostnad.

Länk
Länk

Länk
Jag köpte Eagle Eyes, med motstånd, funkar perfekt, samt bra passform! :)
Riktigt snygga med ;D
Visa användare
55
martiiin
M3 Cab E93
Jag bytte till diod på min i sommras. Köpte eftermarknads lysen från stylabilen och fick med lite motstånd och sladdar, bara att fästa upp och koppla in. Inga problem och passade utmärkt.

Vill du inte betala för OEM och slippa byta ljusmodul hade jag rekommenderat dessa.

Mvh Martin
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Varför inte orginal? E de så mycket dyrare??

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 igen och Audi A4
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Original är snyggare (eftermarknads ser lite B ut) och sen slipper man alla problem. Köp från stylabilen.se för 5700kr. Det gjorde jag till min 02'a. Då får du med en helt ny ljusmodul också (vredet där du växlar mellan parkeringsljus och halvljus). Sen är det bara att montera baklysena (enkelt med förgreningskablar, original, som medföljer) så låter du bmw montera och koda om ljusmodulen sen är den precis som en med face lift.

Det är ett komplett kit han säljer på stylabilen. Mycket bra!
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Behöver ljusmodul bytas på tidiga 03or oxå?
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Om du inte har diod monterat original så måste du byta. Stylabilen har som sagt hela kitet.. Billigt och bra. Tror det kostar drygt än 10.000 med allt på bmw
Conan999
Hej. Jag har köpt diodlampor men använder ff orginallyktorna, det är i särklass snyggast. Blir ett läckert sken.

Conan999
Finns eftermarknads lyktor där man inte får varningar och allt fungerar som det ska. www.ebay.de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.