|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag kör R6 jävligt skön hoj... | |
|
He, he. Väntade på att inlägget om 11000 varv skulle komma. Jag har runt 125 NM vrid vid drygt 2000 RPM och c:a 90 Hk vid 2800 RPM. Visst, lite KN, Dynojet och avgas, men redan original ligger runt 115 NM/72 Hk. Vilken Bimmer kommer nära? Eller annan icke japshoj?? Inget fel på BMW:s hojar men det blir att jämföra äpplen och päron. FP |
|
|
Kör med Suzuki Marauder VZ800 /Kari |
|
järnet |
Många av oss som kör BMW:s bilar och motorcyklar gör det bl.a. för känslan av kvalité och väl utvecklad teknik. Japanerna, Taiwaneerna, Koreanerna m.fl. har aldrig varit något vidare på att kopiera den delen. Visst, Japanska bilar, motorcyklar, steroanläggningar mm funkar bra men de saknar den finess som motsvarande europeiska prylar ofta har. Japanska prylar är som tuggummi. Man tuggar så länge som det smakar och sedan spottar man ut det och tar ett nytt. Hur vanligt är det t.ex. med Japanska veteranbilar eller motorcyklar? Av de BMW-motorcyklar som tillverkades under åren 1955 - 1970 rullar fortfarande 50%. Jag skulle inte tro att samma siffra gäller för Japanska motorcyklar. |
|
Vem har talat om kopior? Men annars håller jag i stort sett med. FP |
|
| har provat en del BMWmotorcyklar varje gång jag bytt mc men tycker varje gång att BMW inte lyckas "sticka ut" och förmedla körglädje på samma sätt som de gör med sina bilar......visst, det är säkert väldigt bra och kvalitetsmässigt ypperliga men jag upplever dem som nästan lite tråkiga och utan själ...kanske just för att de strävar efter att vara "för" perfekta...upplever därför betydligt mer körglädje på de japanska motorcyklar som jag ägt..kanske för att de har en lite busigare karraktär...och kvalitet och driftsäkerhet har jag aldrig haft nåt problem med..alla (från original till hårt trimmade) har gått hur säkert som helst.....och för att balansera det hela lite kan jag ju berätta att jag har två NSU oxå i garaget... | |
|
Hej. Sålde min Fireblade i våras :-( Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.