|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har upptäckt ett något ireterande problem på min E39. Så fort jag står still på tomgång blåser det iskallt i coupen. Blir inte heller riktigt varmt trotts att jag varvar ordenterligt. ( runt 2.5 ) Åker hela tiden med 32grader. Vad kan vara fel? Har kollat så det finns vatten i kylaren + att motor temp beter sig som den ska. Mvh | |
| Det sitter en vattenpump ihop med värmeventilen som sköter cirkulationen i kupékretsen. Kanske den har gett upp och vattnet bara självcirkulerar lite sakta: Länk | |
|
Det låter som en riktigt trolig anledning. Var hittar man möjgligtvis den? Kan man testa den på något sätt? Mvh Mathias B |
|
|
Är osäker på placeringen. Troligtvis någonstans till vänster om motorn, närmare torpedväggen. Kolla om det går att följa någon slang t.ex pos.5 i länken som är sugledningen till pumpen. Själva värmeventilen är öppen då den är spänningslös, så ett elfel där resulterar i stället i full värme. |
|
| Får ut och forska lite då! :) Nå vajsing är det ju helt klart. Om det är en pump så borde man kunna spänningsmata den, och se om det blir något flöde ut? ( om man tar av slangarna.. :) ) | |
|
Har du luftat ordentligt? Brukar vara en utmaning, läs en bit ner i denna Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.