|
|
|
|---|---|
|
Hej. I min ungdom hade min systers dåvarande pojkvän en BMW 323 -80 som jag fick provköra en gång och gav oförglömliga minnen. Jag ägde en själv en tid på 80-talets slut men den var risig. Nu har tankarna kommit igen om att en gång äga en 323 E21 men jag lyckas inte hitta någon som är till salu. Iallafall inga i nära originalskick, finns ett och annat söndertrimmat och pimpat objekt. Jag är inte i köptankar än så länge, därav att jag inte lägger ut en köpesannons utan vill nu mest veta om det finns några "klenoder" ute i landet som kanske kan komma att bli till salu inom ett par år? | |
|
Jag har för tillfället en 323i. Ofta brukar jag ha mer än en. Jag kan inte få nog av dessa underbara bilen. Så fort jag ser en till salu vill jag "rädda" den. =) Den jag just nu äger har jag bestämt mig för att aldrig sälja. Tidigare när jag sålt mina 323or har jag ALLTID ångrat mig. Så nu när jag hittat en som är i ett otroligt fint skick så tänkte jag behålla den. =) Hoppas du lyckas hitta ett fint exemplar så småning om. Det finns fortfarande några att få tag på, men dom blir färre och färre. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
| Ok, låter ju trevligt! Nu ska jag väl inte vara "besserwisser" men noterade vissa ord i din text.. "För tillfället" har du en 323i.. som du "just nu" bestämt dig för att aldrig sälja.. Det antyder ju att du inte har den för evigt? Eller? Sen är det ju så att allt kan köpas till rätt pris.. ;) Skämt åsido, du får gärna maila en bild till mig på din bil och lite mer info. | |
|
haha, ja, jag får väl skylla på att jag var morgontrött eller nåt. =) Man kan ju aldrig veta hur framtiden ser ut. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag bara ångra mig om jag säljer den. Du hittar lite info och bilder under min profil. Klicka på 323an från -81 så ser du min nuvarande E21a. Tyvärr är bilderna gamla och bilen ser lite annorlunda ut idag. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Tjena. jag har en 323 -79a som jag precis har renoverat lite på. ett väldigt fint objekt som jag köpte för ett årsen. varit i samma familjs ägo i 25år. den hade klarat sig ganska bra från rost, den har varit avställd sen 90-talet. har nu fått ny lack och bytt mycket slitdelar dämpare fjädrar. renoverade broms ok, fjäderben, m.m går tyst och fint i motorn.. om något år är den nog till salu man har ju även lite andra objekt som tar tid:-). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.