AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.869

Hel recond

Ni som har betalar för en sådan vad skulle det kosta att lämna in den på hel recond på en märkes firma, någon som man kan lita på att de gör jobbet ordentligt..

Jag tänker på in och utvändigt och kanske en motor tvätt ?
Beror ju helt på vilket resultat du väntar dig.

Och märkesfirma behöver verkligen inte betyda kvalitet.

Men säg mellan 3500-4500 för en utv, och mellan 150-500 för en motortvätt.

Allt beror ju på vem som gör det, då du kan kasta 4k i sjön eller få valuta för varje krona.

Hör runt med folk du känner och litar på som har koll på det där, vilka de rekomenderar.

MVH/
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Hos just oss (Ditec center Hässleholm) så får du betala 2040:- för en helrekond plus ev merjobb som t ex borttagning av tjära/asfalt/flygrost o ev rubbing.. Timdeb på dess jobb me 500:- i timmen inkl moms.. Vi e kända för o göra ett MKT noggrant jobb o har inte mer än ett par klagomål per år tack o lov ;)
Niklas, självklart förväntar man sig det bästa resultatet man kan få för pengarna...

Men det lutar sig åt att låta ditec eller mr cap...

M3crille, bra pris men bor i Göteborg så jag kan tänka mig att priset kommer ligga runt 3500-4500
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Mitt förra inlägg togs bort av nån anledning, men jag försöker igen. Gbg:s däckservice i Gbg gör bra rekonder till bra pris, ligger i kallebäck.

BMW CS #5206
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har betalat dryga 2000kr för helrekond på Ditec för ca. 1 år sedan så det stämmer bra med vad M3Crille skriver.

Ska du behålla bilen så hade jag lagt till lite och gjort en Ditecbehandling.

___
//Ulf
2000kr för Ditec lät billigt men det kanske inte behövdes så mycket förarbete i form av repor och dylikt? Jag har glastec på min också som är helt suveränt.
Kan verkligen rekomendera Ditec.

/Micke

Länk
M3
380
M3Crille
Styvt 2000 spänn gäller INTE för en Ditecbehandling utan för en helrekond!! Bara så d inte blir några missförstånd.. ;) Glastec e en höjdare nu på hösten/vintern.. Uppe i fart så behöver man väldigt sällan använda torkarna över huvud taget när d regnar! Upplever oxå på min egen bil som e glastecbehandlad att frost/is inte fäster lika jävligt på rutan o d känns ju alltid trevligt! :D
Lite dumt o fråga det nu, men vad skulle en helrekond vara? Jag antar att det skulle vara rengöring invändigt och så kanske någon tvättning och vaxning utvändigt?

Min bil är redan mr cap behandlad för några år sedan... borde man köra samma igen då eller gör det inget om man byter till ditec?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
En helrecond utvändigt 2200:-

Tvätt
Leras (vid behov)
Polering och lyser bilen (särskilt mörka bilar) för att eliminera rosor och hologram.
Vax

Helrecond in- och utvändigt 3400:-
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Och Ditec brukar inte vi lägga på bilar äldre än något år. Brukar lägga ett 2komponet lackskydd som heter Zirconite på lite "äldre bilar"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Micke: som M3Crille skriver så var det i mitt fall inte frågan om en Ditecbehandling utan en helrekond utförd på ett Diteccenter där tvätt, polering, vaxning, städning inuti, mm. och det hamnade på 2200kr eller 2300kr.

Däremot har jag flera gånger fått bilar Ditecbehandlade och då har dom varit 3-5 år gamla. Visst är det en fördel att göra det när bilen är ny eller nästan ny men jag har varit nöjd även med mina något äldre bilar...

___
//Ulf
Conan999
Vore kanon om man kunde få lite tips om seriösa och duktiga rekondfirmor i Göteborg. Berätta gärna om erfarenheter ni själva har? Är som sagt ganska nyinflyttad. Tacksam för svar.

Conan999
Jag blev lite förvånad där över priset men nu klarnar det, jag är iaf jättenöjd med Ditec-skyddet vilket är det bästa jag provat och med glastec blir det ännu bättre.

/Micke

Länk
M3
380
M3Crille
Trevligt me nöjda kunder i kedjan! :)
Conan999
Jag körde MrCap förra gången men man kanske skulle pröva Ditec. Har relativt nära til dom på Mölndalsvägen. Finns det nån här inne som har erfarenhet av dom tro?

Conan999
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.