|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som har koll på vid vilka miltal som service ska göras på Peugeot 407 V6? Finns det några särskilt stora servicar som är dyra? //Lövet | |
|
Har haft en 406 V6 och det är ju samma maskin i den. Jag kommer ihåg är att kamremsbyte kostar ca 13000:- Hade missljud i motsvarigheten till "Vanos", ett nytt kamdrev skulle gå på 11000:- Har tyvärr ingen info om serviceintervaller och liknande. |
|
|
Brrr, låter inget skoj att höra. Någon som vet vilka intervall som servicarna infaller? Att åka på ett kamremsbyte direkt låter inte som en höjdare... //Lövet |
|
|
Mitt tips>>>Skippa kamremsbilar! Onödiga kostnader för ägaren och en tillförlitlighetsmiss som bara är ett utslag av ekonomer med för mycket makt.. Mvh Janne. |
|
|
Då försvinner 65-70% av alla bilar på marknaden. Känns som att det begränsar utbudet liite för mycket. Exempelvis Audi har nu 18000 mil intervall på bytena, köper jag en sådan vid 8000 mil är kamremsbytet ett mycket litet problem. Men åter till Peugeoten, någon som har erfarenheter/info? //Lövet |
|
|
Hej! Alla Peugeot modeller m,ed bensinmotor från och med 1999 ( med reservation 1998-2000 ) har kamremsbyte vid 12.000, 24.000 mil osv. Dock byts vattenpump samtidigt, därav att kostnaden drar iväg lite. Ytterst trevlig motor annars, V6 an alltså. / J |
|
|
Okay, tack så mycket för info! Är det sexstegad automat på alla årsmodeller av 407 V6? //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.