AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
641

Fråga gällande montage av kromade mätartavelringar...

pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej gott folk!

Var idag och köpte kromade mätartavelringar som jag hittade här på Autopower. Har nu en fråga, som må hända kan framstå som obildad...

När jag monterar dessa och plockar ut mätartavelhuset....Kommer "minnet", alltså tripmätare och liknande att "nollas" då? Vill absolut inte att det står 00000, eller liknande efter montage.

Vore tacksam för en vänlig människas feedback!

Ha det bra, må väl!

Bästa hälsningar/Peter

NEJ Peter! glöm bara inte att lossa batterikabeln först, jag gissar att du tar av ratten eller har du plats imellan, har oxå köpt ringar så hojta till om vi skall göra en kombo, kanske kan komplettera varandra?

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Tjenare Johan!

Allt väl? Tack för svaret, det var skönt att höra! Hade känts halvroligt att "nolla" bilen....:) Fräckt att du också har köpt! Vi kan se vad vi kan sno ihop. Jag hade i och för sig planerat att köra detta en vardagförmiddag när frugan är på jobbet. Själv är jag mest hemmavid på dagarna. Om inte annat kan vi köra en korrespondens, alltid dyker något tips upp. Har tittat på guiden här, där det stod att ett moment kunde vara lite vanskligt. Risken för att plastfästena går sönder var överhängande. Ska bli intressant att se vad som menas med det....

Du kan väl lägga en uppdatering kring akvariet föresten, alltid kul att höra hur sakerna går!

Må väl!

Hejs!
Tänker du på plastfästen i "kabelskon"?

Isåfall vill jag påstå att om det är det tipset MIcke skrivit så vet jag inte vad han pysslade med vilket han ALLTID vet annars, det är inga problem att få av dom där skorna men det är klart har man ingen aning om HUR man får av dom och gör fel kan man kanske knäcka dom, jag har gjort det ett antal gånger och har aldrig tyckt just det momentet har varit klyddigt.(skånska för besvärligt) Det jag tycker brukar vara lurigt är att försöka trixa ut hela klustret utan att demontera ratten men det beror oxå lite på vilken ratt man har.

Säg till om du ångrar dig om montaget ; )

Ps. akvariet går sakta framåt, handlade lite delar senast igår men har ingen direkt brådska. ds.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.