AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.506

vad för toning?

Tja får man tona sido rutorna fram????
Vad för toning får ja i såfall ha????

//Fredrik

Bmw följer inte utvecklingen bmw leder den
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Nej det får du inte, men tona endå blir snyggt som fasiken Länk :P
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Vad jag vet så får man tona fram, men ljusinsläppet måste vara 70% på sidorutor (75% på vindrutan) så det är inte mycket till toning. Sen kan jag tänka mig att eftersom de inte har ljusmätare för att kolla det så gäller det från gubbe till gubbe, den ena godkänner det och får du en annan är det en 2a för det.
Mi
189
MiliaN
325i -90
Finns 100-tals trådar om detta. Orginalrutorna har redan en toning som ligger kanske 5% ifrån vad som är lagligt. Ska du tona så ha ett par besiktningsrutor också.. Och tona inte för mörkt, då ber du nästan om en flygande besiktning ute på gatan.
Du har rätt racing-jimpa det blir mycket snyggare om man tonar fram också..
det står så här på WWW.VV.SE

Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Då är det lagligt eller men var kan ja köpa så ljus toning????

MVH FREDRIK

Mi
189
MiliaN
325i -90
Orginalrutorna bör ha ett ljusgenomsläpp på kanske en 85%. mig veterligen finns det ingen toning så ljus att du klarar dig hos sbp. Söker du mer om detta kommer du finna trådar där Jesperado svarat (jobbar på sbp). Så nej, det blir fortfarande inte "lagligt" hur du än vrider och vänder på det. Besiktningsmannen kommer dessutom att se toningsskarven relativt lätt. fan va laglydig jag låter. usch

Tona rutorna, ha ett par orginalrutor extra som du besiktar med. Så kommer jag göra i sommar. cheers
Men det låter så jävla jobbigt att plocka ur och in rutorna men vad är den ljusaste toning man kan få tagi då???

MVH FREDRIK

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.