|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Efter att fått en riktigt fint (stort....) stenskott på fram skärmen (tackar till er som måste köra för fort.) så har jag bestämt mig för att byta lacka om eller liknande. Då fick jag den briljanta idéen. Eftersom att jag sommar nästa år tänkte köpa m-techII paket till pärlan, så skall dessa delar lackas, då kanske man skulle ta och byta lite mer delar. Då slog det mig att man kanske skulle ta och skaffa faceliften till fronten, då dom nyare lysena är klockrena, och att det blir billigare och bättre att lacka om alla delarna samma vända. Jag har sett ett facelift kit från schmiedmann, men då får man med frontspoiler etc, och eftersom att jag skulle skaffa m-techII så anses den högre kostnaden onödig. Då funderar jag på att kanske köpa delarna löst? från tex Meca.se eller liknande, men frågan är vad för delar som skulle behövas införskaffas? räcker det bara med nya lysen och skärmar? Skärmarna (om man tar från en nyare modell) kostar runt 1000:- st. Och hur ligger det till med faceliften på baklysena? är det anorlunda plåtmässigt eller räcker det med att köpa baklysen från en nyare bmw? Tacksam för alla svar ! mvh Jonny K | |
|
Vilken E46 gäller det? Här framgår lite vad som behövs för att byta bakljusen om det är en sedan: Länk Plåtmässigt ska det inte vara någon skillnad. Fram är ju det man ser: Motorhuv, skärmar, grill, strålkastare, framblinkers, sidoblinkers, plast under strålkastare, strålkastarspolarmunstycken och stötfångare. Hur mycket av det som inte syns som behöver bytas har jag ingen aning om tyvärr. Men det är väl bara att du sätter dig på realoem.com och jämför artickelnummer. :-) |
|
|
Här hittar du all info tror jag samt delarna du behöver Länk Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
| Förlåt ! glömde säga att det är en Sedan | |
|
Det verkar faktiskt inte bli så farligt dyrt att göra en facelift på bilen ! Tack Razvan ! |
|
| Här är ett komplett facelift kit: Länk | |
|
Jonnypower Det var så lite så :) Lycka till med projektet. Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
hej Cooper, det som är synd med det kitet är att jag inte är ute efter front spoiler, då jag tänkte köpa m-techII. Detta projekt blir som sagt sommar nästa år, då jag redan fått två fina stenskott på framskärmen, 3 på rutan, och två av dessa blivit stooora sprickor. Då kan man få lite stenskott resten av vintern utan att må dåligt :) mvh |
|
|
Det är bara att beställa med M-Tech fronten istället. Samma pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.