AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
432

540 priser

elof
hejsan!
sitter och lus läser annonser på just 540 e39 just nu och det är väldigt stort prisgap från 97,98 till 99 ,00 även om milen inte är allt för olika är det någon uppdatering på 99 som gör att de blir så mkt dyrare?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det kan väl vara så att man får vad man betalar för... Inte ovanligt att en del inplockade bilar(långt ifrån alla dock) kanske är pluggade? Sällan har de gått mer än 9-13000mil trots att de är 6-7 år gamla. Nyligen inplockad bil som ägaren skall sälja snarast ökar denna benägenhet. Har ägaren kört något eller ett par år i Sverige minskar den.. osv. Ska du finna en fräsch 540 gå på skicket, böcker och mätarställningar kan manipuleras ganka lätt. Aukt ÅF eller välkända seriösa handlare är väl det jag skulle rekommendera. 99- kom dubbelvanos och liten andra uppgraderingar motormässigt. Provkör ett par bilar utan att tänka på att köpa så får du en känsla för vagnarna och dess möjligheter. Det är ett underbart milslukarinstrument.
Mvh
Asken
Håller med Asken med tillägget att jag brukar kolla upp vilka som ägt bilen. Har bara köpt bilar med en tidigare ägare och blivit mycket nöjd. Flera ägare på en ny bil gör köpet osäkrare tycker jag och priserna brukar vara mycket lägre på dessa bilar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.