|
|
|
|---|---|
|
Kollat på extraktorgrenrör till m3:an på Ebay i USA och det är ruksigt billigt!!! allt mellan 800 Dollar till ca 1500 Dollar för ett komplett extraktorgrenrör? Nytt som begagnat finns allt möjligt... Är detta budget eller kvalitets extraktorgrenrör? | |
|
tror inte du komemr käna så mycke HK på att byta, du har redan jävligt fina grenrör. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| Ger en kattersättare mer då? :) | |
| Menade såklart 80 till 150 dollar!!! | |
pg_ice |
bara en kattersättare ger ingen effekt bättre ljud och ca 10kg lättare bil är vad du får. 80 dollar för ett grenrör? posta länk till dom är det inte supersprints grenrör då är det nog inget att satsa på |
|
Jaså ok inte värt att inskaffa då... Det är nog inte Supersprint står typ inget märke och ser rätt klent ut? Länk: Här är ett Länk kostar typ 2.000 svenska kronor Hittar inte det för 80 dollar :/ men lägger ma nner mer tid så hittar man det säkert igen finns ju massor med saker till m3 e36 :) Har ju DTM utblås på m3:an (sådana pipor som går snett uppåt) Är det bara ljuddämparen som är bytt då? Eller det är från slutburken till Katalysatorerna? Förra ägaren sa att han inte visste om det va org system eller trim? Men det är DTM utblås bak det ser man det är inte org. Låter rätt mullrigt. /danne |
|
pg_ice |
ta kort på ljuddämparen så ser jag direkt om det är Supersprint. iofs så har inte SS nåt mullrigt ljud utan ett mer rivigt/vasst ljud. troligen är det ett så kallat cat-back system ljuddämparen och rören från katten och bakåt är bytt. ser ljuddämparen ut så här så är det supersprint Länk |
pg_ice |
Länk |
|
Finns det Supersprint system med DTM slutburk eller? Lite fel sa jag det ärmullrigt vid låga varv och låter so mtusan vid höga varv. Gjorde en omkörning på motorvägen och gav järnet lät hur länge som helst i polarnas bilar när dem körde i jämn fart, ljudet hördes fortfarande när dem inte såg mig mer :) hehe Din länk funkade inte :) /daniel |
|
pg_ice |
"Finns det Supersprint system med DTM slutburk eller" svar ja jag har ju ett som du ser på bilderna :) |
|
Mm vilka bilder? dina länkar funkar inte....står bara Link error! :O |
|
pg_ice |
funkar länkarna eller? är ju avstängd från garaget november ut så jag kan inte visa nåt där ;) |
pg_ice |
testa den här Länk eller här: Länk |
| just de du med fälgarna har du msn eller någon mail lättare att snacka där du sålde väl ett par fälgar och däck om jag inte minns fel? Är intresserad!!! | |
pg_ice |
fälgarna är sålda |
|
Ok... Men såg du hade Supersprint Kattersättare? Vet inte om det gäller m3:an men jag har fått för mig att en Sugmotor skall ha ett visst motstånd i avgasröret för att gå bra? Stämmer detta? /danne |
|
pg_ice |
japp det är därför dom ser ut som dom gör med utbuktningar som ska stämma av grenrören. ljudet med Supersprint och katt låter skit det låter som du inte har hört hur en M3a ska låta :) kika här så hör du säkert lite skillnad mot din Länk |
|
Hej Såg att Du undrade över extraktorgrenrören från USA, Jag håller med JaJsEn tidigare i går, de gör säkert ingenting på en M3. Men byggkvaliteten på dessa är helt ok! Jag köpte en uppsättning från USA för ett år sedan ungefär och det var en ren Supersprintkopia. Jag sökte länge och väl och kom fram till att de tillverkas i Kina. betalade c:a 700:- för mina när jag tog lite andra delar samtidigt. Svetsar och ytfinish är riktigt snygga, värt varenda krona. Jag har en 325i cab som topplockspackningen gick på så det fick bli lite annat roligt som byttes samtidigt. Har inte kört bilen än så länge så jag kan inte lämna någon rapport på effektökning men det spelar inte så stor roll, jag har ju ingen racer från början så det får räcka med chip, rör, filter och slutdämp. Det låter gott och så blev det snyggt i motorrummet också! |
|
pg_ice |
Dann3: säg åt din farsa som äger M3an och ta några kort på dämparen nu ;) så får vi se om det är SS eller nåt annat B märke |
| Tänk på att det inte är samma motor i US M3:or. Dvs. inget som ger något på en "riktig" M3 maskin. Såg att Schmeidman har grenrör, någon som provat? Är ju lite roligare pris på det än det Köhler säljer för 15´ . Men är det inget ha så är det ju inte intressant oavsett pris. | |
|
Ja såg att dem hade med för ca 8000 kr va? Undrar med om någon testat detta? Tycker det är lite dåligt att dem inte skriver ut hur mkt effekt det ger sakerna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.