AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.902

Audi S4 -06 erfarenheter?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Var inne hos den lokala Audi-handlaren för att kolla på en Audi A2 när denna bil fångade mitt intresse:
Länk

Prismässigt ligger den ungefär som en M3e46 av senare modell men det känns som mer bil framför allt pga V8:an. Alla exklusiva modeller sjunker ganska fort men var inte dessa bilar betydligt dyrare för bara nåt halvår sen?

Vad kan man grovt räkna med för ägande kostnader, försäkring, bränsleförbrukning service etc om man jämför med tex M3e46 eller M5e39?

Vad ska man ge för den aktuella bilen är runt 260-270 rimligt?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lycka till med att pruta 90' hos Engströms...
Har provat handla där själv, de behåller hellre bilen till dödagar. Jag skulle gissa att de släpper den för runt 330'

Kan du klara dig utan facelift så blir de betydligt billigare
Länk
Mekaniskt skiljer ingenting mot de faceliftade. Vad gäller inredning så är det några krombitar och en annan ratt som skiljer. Utsida så skiljer strålkastare fram och bak

Mer mil men svensksåld och mer än 100' billigare
Länk

Körmässigt är inte S4 något som ska jämföras med M3 utan den är betydligt mjukare och skönare, mer anpassad till vardagsbilism än bana.

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Annars finns det ju en annan som kostar runt ~260 i Östergötland redan från början. Slänger du på en blocket försäkring får du ju ungefär samma köptrygghet som hos DinBil.

Länk

//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
tack för synpunkterna.

Angående priset så har de själva sänkt den till 299´ (plus julmatcheck från ICA på 4000:-) fast tyligen bara på blocketannonsen.

Tänkte inte köra bana så att den är mer vardagsanpassad passar mig bra. Kanske liknar mer M5e39 än M3e46 då? Automat ihop med V8 låter ganska trevligt.

Har sett att man kan hitta billigare men denna färgkombination (blå metallic och ljust skinn) var mycket trevlig. Tyvärr saknar den Navi.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Liknelsen med M5 är nog betydligt mer relevant då S4 har en ganska "laid-back" känsla över sig. Ljudnivån är låg och chassiet inte stenhårt.

Så Engströms har tagit sitt förnuft till fånga i alla fall? Kostar den 300k så är ju möjligheten till 270k lite större trots allt. Har de nyligen sänkt den till 300k så nog chansen mindre dock då de sannolikt vill se hur intresset är vid 300k först.

Att vara kinkig med färgen brukar vara lite vanskligt när man letar bil, ibland väntar man förgäves och alltid är det någonting man saknar. När man väl hittar bilen med rätt färg och utrustning då är den svindyr eller i Kiruna :-(

Silver är väl inte helt fel på en bil annars? Håller dock med dig att den S4 blå hos DinBil är ett par klasser läckrare.

//Lövet
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Den är riktig fin! Men har gått rätt långt för att vara en -06 tycker jag.

Nån som har haft en S4 som tjänstebil kanske? Lyxigt i så fall!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tiptronic passar utmärkt till S4:ans härliga 4,2:a, som förövrigt låter och går riktigt gôtt!

Håller med Lövet om att det är bättre att satsa på en B6 (03-05) istället. Du får en -03 som gått under 10000 mil för under 200 papp...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu är det dags att handla Björn! Nedsänkt från 355' till 279'
-> Länk!

Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
...eller denna då, också i Sprintblå: Länk

Fina bilar med gott ljud! Jag hade valt en manuell S4 btw, då den är betydligt rappare.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lövet, har sett det. Men den var sänkt till 299' redan då jag såg den i november.

Dom har haft den närmare ett år nu. Kanske läge för ett skambud, 210-220 kanske?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Snälla Björn, kan du inte gå in och bjuda 210' när de precis sänkt den till 279? Skulle vara fantastiskt kul att höra deras reaktion nämligen. Har själv varit där och pratat pris och herrarna i kostym vill gärna tro att de enväldigt själva bestämmer prissättningen...

(Men de är också hjälpsamma och bra på många sätt)

thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
De skulle ha sänkt priset redan från början bara räntor i ett halv år på den är inte skoj
Sen är det nog så att vissa säljare inte vill sälja av ngn anledning
Bilen i sig är riktigt snygg så varför tveka

Ha de T
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Otroligt att bilen bara har stått i hallen i ett halvt år...

Kanske outtalat från Audis sida att s-modellerna aldrig skall reas ut?

Imagegrej??
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Envisa säljare...

Även om ett halvår låter mycket så är det inte helt sällsynt att ovanliga modeller står ett tag. Min bil hade stått i 8 månader och då är det knappast samma "prestigemodell" som en S eller RS bil. Det finns helt enkelt så mycket färre köpare till ovanliga modeller att de riskerar att bli stående om inte priset är rätt.

4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Snälla Björn, kan du inte gå in och bjuda 210' när de precis sänkt den till 279?"

Hehe, den har kostat 299 läääänge och 279 ett bra tag.

Var nära att göra affär på en A2 hos dem runt hjul.
Tittade och provkörde och sen erbjöd säljaren själv att diskutera pris och vinterhjul osv. Utgångsbudet var att vi skulle få med begagnade vinterhjul för "bara" 2000 extra. Min åsikt var att självklart skulle hjulen ingå och sen började prisförhandlingen. Minns inte exakt men runt 6-7000´ gick de ner på telefon dagen efter.

Snackade lite löst om S4 i samband med detta och de lät ganska sugna på att bli av med den även om de tyckte att 299' var billigt jämfört med 355´ som utgångspriset var. Men de höll med om att den stått för länge och att modellen inte var lättsåld.

Skulle förvåna mig mycket om de inte släpper den för 250'.
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Jag tycker det är roligt att du gått från A2 till S4. Snacka om dag och natt skillnad, men det sunda förnuftet har kommit till måste jag säga.

535i -89 (såld)
740iA -93 (såld)
535i -88 (såld)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nja, riktigt så ligger det inte till.

A2:an är hustruns bil men jag fick äran att införskaffa den.

S4:an såg jag snarare som en ersättare till M5e39:an som såldes i höstas.
Egentligen letar jag inte S4 annars hade jag varit och provkört för länge sedan. Tyckte bara att den som stod hos Engströms hade en riktigt trevlig färgkombination och att den borde gå att köpa loss till rätt pris med tanke på hur länge de haft den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.