|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en monteringsanvisning eller en fotostatkopia på en monteringsanvisning till ett löstagbart kovil drag? Har allt annat, men jag ringde till besiktnigen och och där sa de "Vi kräver de för att bilen ska gå igenom" Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig. Tack på förhand/ Dejvoo. | |
| Jag besiktigade min bil med ett likadant drag för några veckor utan monteringsanvisning och det gick bra.Ring til en annan station och hör vad dom säger.Det viktiga är att typskylten finns kvar på draget där står allt dom behöver veta. | |
|
Konstigt, har hört tidigare att de inte behövdes några speciella papper för att få den besiktigad, men ringde för säkerhets skull. Men där ser man, får nog ta upp telekatalogen och ringa runt och höra lite. Märkligt att de kräver olika saker på olika ställen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är fullt normalt att de vill se på monteringsanvisningen, men tillverkaren eller återförsäljaren ska väl kunna tillhandahålla det. MVH Hasso |
|
jag monterade ett likadant drag på min bil i somras..fixade pappren via: Bröderna Olsson i Hedemora Verkstad AB Box 117 776 23 Hedemora Tel. 0225-15515 Fax.0225-15717 lars.olsson@boh.se ...tror att det kostade ca en hundring...har du tid att vänta några dagar så kan jag ju titta om jag hittar mina..ligger troligen i garaget på firman och jag ska inte dit förrän på måndag... |
|
| Länk | |
|
Tack för hjälpen Greger! Ringde dit i morse och de skulle hjälpa mig med papprena, behövde en reservdel också så beställde allt samtidigt. Tack för hjälpen än en gång. /Dejvoo |
|
| >>>Dejvoo....kom på att de tog mina papper kvar på besiktningen...så ta gärna en kopia innan du åker dit ifall du behöver pappret igen... | |
|
Tack för tipset Greger! Kan ju alltid vara bra att ha kvar papprena man vet ju alldrig. |
|
|
Enligt vad jag fick reda på när jag köpte mitt drag så behövs pappret för att bestämma nya vikten för bilen, i mina papper står det 20kg för draget, det går att besikta utan papper också men då åker man på en omvägning, kostar extra anatar jag. /Kari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.