|
|
|
|---|---|
|
Det är så här. Köpte en 750 i somras, obesiktad, eller ja, underkänd på en punkt. Nämligen HC värdet. Har kollat på denna: Länk men det lustiga är att alla andra värden är bra. Lambdan ligger på 1.01 och Hc på ca 350. Har försökt hittat dåliga vakuumslangar men det enda jag har hittat var att ena slangen från fuelrailen till spjälmotorn(?) inte satt som den skulle. Vad har den för uppgift? Kan det vara något med tändningen? Jag ber om ursäkt om det finns flera hundra såna här trådar men jag hittade inte mycket hjälp när jag sökte. | |
|
Finns spaltmeter på "Sök inlägg" om du tittar från 2004 och framåt,sök på HC och kolla 7 serien så kommer det dyka upp beskrivningar på M70 Motorns tändstift,vevhusventilation,insugspackningar,tändkablar,rotor,gnistlock och taskiga kattar. Börja med att kolla stiften,originalverkyget är bäst(mindre risk att knäcka stiften),1:an till 6:an är inte så bökigt däremot 7:an till 12:an är det enklast om du lossar batteripolen och kringliggande,11:an och 12:an är jäkligt trångt.Stiften ska vara gyllen bruna,är de vita går den magert,svarta så har du fått in olja i förbränningsrummet och kan ställa till problem. Från din beskrivning på slangen så ska det gå en från bränsletrycksregulatorn till spjället,har för mig att bränsle ångor transporteras till spjället som funkar som ventil. Lycka till Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.