AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.409

Mycket dåligt ljud via Ice Link

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Jag har köpt en Ice Link GW300, V2 borde det vara,(ingen gul plugg på den)
Denna är installerad i en BMW E39 -00. CD + MID stereon (2 rader display med RDS), runda kontakter.

Problemet är att ljud via USB är extremt dåligt, basljud bara knastrar, har provat ett 50-tal olika mp3, från 60Kbps till 320Kbps, men det låter lika illa.
USB minnet är formaterat med Fat32, använder medföljande kabel.

Ljus via Aux fungerar dock helt perfekt, väldigt bra ljud, samt via cd fungerar som vanligt. Bilen har inte cdväxlare. Har ingen Ipod heller, så kan inte testa med det.

Id3 taggar fungerar inte heller, trots GW_CFG.bin filen i rooten på Usb.

Det stora problemet är dock ljudet via Usb, det är sämre än en Mp3-spelare för 50:- , det bara sprakar.
Behöver den ny firmware eller liknande?
Halloj!

Jag har exakt samma fel i min bil (e39, 99), har pratat med återfösäljaren här i stan och dem har inte de blekaste va det kan vara för fel. Hämta en ny GW från dem och provade med den, men det blev ingen skillnad.

Har du fått igång ditt ljud? och va va det för fel isf?
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Hej....

Ja har också mycke strul med dessa grejer å man får ju osm ingen hjälp...
Så ja ska nå kasta ut skiten å prova nå annat.......

Hej igen!

Var till CES i Västerås idag och felsökte lite på varför det låter illa i min bil med GW 300. Så efter 30min av felsökning, byte av boxar osv, så provade vi att sänka signalnivån från GW300's usb utgång och det funkade! Inge mer knastrande basljud.

Ett enkelt sätt att veta om signalnivån på GW300'an är hög är att sätta på en låt via usb'n och sedan byta till radion, om volymen går ner på radion (alltså låter mindre än va usb,n gjorde) så kan ni prova och sänka signalnivån på GW300'an, funkade för mig!

Stort tack till Micke på CES/Dension.se

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.