|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag ska nog byta min x3:a till en 330xd, jag undrar om någon kan rekomendera något trimchip till den. //Peter | |
|
Ess kan jag rekomendera. Saxat från annan tråd "Då ska jag äntligen lägga ut tider tagna med orginalmotor, kcr-box och chip ifrån ESS. Samtliga tider är med dubbdäck och takbox. Alla gjorda på samma sträcka och under liknande förhållande. Flera tester är gjord och resultatet har inte diffat i princip någonting, på fyra mätnigar har tre tider varit exakt likadana och en tid kan ha diffat 1 tiondel. Allt är gjort med driftbox (gps) där jag förprogramerat intervallen och säkerheten mot klocka och hastighetsmätare är såklart överlägsen. Bilen en 330xd -06 231hk Orginal 70-140, 9,6 sek 231hk Kcr-box 70-140, 8,9 sek 265hk Ess chip 70-140, 8,6 sek 290hk Även om det inte ser mycket bättre ut med chip så är det ändå nästan 50% bättre tidsdiff mot box vs org. Bilen känns piggare och växlingarna upplevs mycket mjukare och finare. ramförallt tyckte jag att boxen var pigg i början men i högre hastighet så hände inte lika mycket. Ess-chip tappar inget i högre fart utan det drar på bra. Ess har även ett chip med 310hk till 330d, men det garanterar dom inte hållbarheten då dom inte hunnit testa det tillräckligt mycket. 290hk chipet är ett safechip som dom går i god för att allt kommer fungera bra Jag känner mig väldigt nöjd med chip och om någon vill köpa en kcr-box billigt så pm mig ;-) " Tråden jag tog ifrån och där finns ju massor att läsa Länk |
|
|
Tack för länken, det va ofattbart mycke att läsa. Kör du fortfarande med boxen? i så fall, funkar allt som det ska? /Peter |
|
| Jag kör med ess-chip och det fungerar kanonbra. Jag har däremot en kcr-box att sälja billigt för den som är intreserad | |
|
Skall du köpa en 09:a så måste du se till att de klarar EDC17. Det gör ESS och Vtech när det gäller BMW. Dessutom fungerar det sämre med box på dessa system då BMW lagt in en del momentbegränsningar i programvaran som inte går att komma åt från en box. /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| ryk 330xi: Hur billig är kcr-boxen? :) Skulle gärna ha ESS att fixa min bil också men känns lite för dyrt... Passar den 530d 06? Du kan svara i PowerPost | |
|
Skulle åka till ESS och chippa.. Har aldrig hört något negativt om dem här på forumet, bara positiva omdömmen. //amullo |
|
|
Inget ont om ESS men det finns säkert lika bra program från andra trimfirmor som ligger närmare än Norge. Det är ju allmänt känt att ett nytt program (chip) är klart bättre än en dieselbox som ex KCR eller ProMotech. Flåklypa |
|
|
Läste på www.vtech.se att de har en box som man kan skifta mellan original o trim (liknande som Bsr har) och de har liknande effektsiffror som Ess.Nån erfarenhet av dom? Deras firma ligger mycket närmare än Ess. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.