|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en E36 320i Touring -95 med klimator och Ac. Nu finns det ju kanske 15 "pluttar" som visar sprutten i fläkten, när jag stegar upp från noll så går den igång och ökar lite fram till fyra steg ungefär sedan är det samma fart på fläkten upp till fullt. Provade att byta cupé filter jag ja det var skitigt men blev ingen skillnad. Vad kan det vara då, fläkten fläkt motsåndet? | |
|
Kan även tillägga att om jag ställer in 32grader på klimatorn och trycker på manuell så kan fläckt hastigheten fortfarande stå kvar på "tre" pluttar om jag har på det innan jag trycker på auto borde inte den gå upp på max då? Sen blinkar dom blå pilarna som man sänker tempen med på båda sidor, blinkar samtidigt! |
|
|
Hallå. Jag har ett liknande problem, min fläkt ökar inte heller dom sista stegen. Tackar för svar. |
|
|
Jag har exakt samma problem på min 320 touring -96. fläkten går att ställa upp på max men det känns som att den bara blåser på halvfjång. Sen blinkar mina blåa pilar samtidigt också ibland. annars är dom släckta. Väldigt tacksam för svar. |
|
|
Har samma jag med... Någon vet ju! Kom igen nu!! |
|
| Fläktmotståndet :) | |
|
vet inte riktigt om det är samma sak, men skriver ifall det skulle vara till hjälp. jag hade problem med dels blåset, men framförallt tempen nu när det börjar bli svalt på morgonen. satte på 32gr o fullt blås. blåste klent o framförallt bara kallt. fattade ingenting. satte pe vindrutefläktarna i stället och då blev det både varmt och full storm.körde så ett tag till jag hittade ett magiskt reglage. mellan fläktarna i mitten kunde man visst ratta mellan 3 läge kallt o 3 läge varmt. nu hade jag i alla fall varm luft blåsandes.på mig istället för iskall :-) för att bättra på blåset så stängde jag auto och satte på riktat blås mot kroppen(fot, mitten eller hövvet) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.