|
|
|
|---|---|
bratten |
Söker med ljus och lykta kompressor kit till E90 3serie med 6 cylindrig motor. Verkar bara som det finns till äldre motorer. någon som har något tips.Kanske inte lämpad för överladdning beroende på denna konstruktion,då blocket är utav ädlare metaller. M54 verkar mer vanligt. Denna konstruktionen är ju som bekant tillbaka i 335i. Christian |
|
Ring och prata med ESS, de har så många (nöjda) kunder så de hinner/orkar inte svara på mail. Länk ESS Performance Products A/S Rive 1798 Aremark Norway Telephone : +4741558555 Telefax : +4769198050 Hours : 9-17 GMT Mvh |
|
|
Bratten ! Om du hittar något kompressor kit eller får en lösning av ESS så maila gärna mig ! Jag har en bmw 125i med N52 motorn och letar också ! Hör av dig. Mvh Eddie |
|
bratten |
Kollat med ESS och tyvärr inget till N52 motorn, mailade VF enginering och fick tyvärr där med. Var inne på E90post.com där hade hade någon annan varit i kontakt med VF och där fått svar att det var på gång. Samtidig lite nyfiken på fästen på insug osv M52,M54 och kontra N52. Tycker inte att magnesium/aluminium konstruktionen bör sätta stopp för detta ,då det finns motorer med upp mot 500 hk i detta utförande. Christian |
bratten |
Hej igen! Nu börjar Mosselman utvecklingen utav turbo konverteringen till E90 325-330 N52 motor serie. Detta bör vara klart till Maj månad 2010 enligt min mail konveration med dem under December månad. återkommer med info. Mvh Christian |
| Väntar verkligen på info glöm inte att uppdatera =) | |
| Någon som hört nått mer om denna turbo till E90. Svärfar sugen att uppgradera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.