|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag följer fortfaranade marknaden ibland och dem står i samma pris som förra året den här tiden. | |
|
Detta är inget unikt för 335. Begagnade bilar har generellt stått sig mkt bra och flera modeller har ökat i pris sista året. Man borde köpt en ny Kia Ceed miljödiesel för ett år sedan för 135´. Nu begärs det 145´ för begagnade. 130i vägrar sjunka under 200´. 325 e90 känns som de stått still sista året. Tom SAAB 9-3 står sig i pris. |
|
|
Den här har iofs varit till salu länge. Länk Undrar varför den inte blir såld? Blir sugen själv fast jag egentligen letar 325iT. |
|
|
Det stämmer som Björn skriver. Har själv bevakat E60/E61 med lite större motor under det senaste halvåret och priserna är fortsatt höga och många bilar förblir osålda. På mobile.de har jag sett att vissa handlar aktivt sänker priserna med jämna mellanrum och dessa bilar blir också oftast sålda när priset kommit ner en bit. Tror att om man letar 335 så kan det löna sig att avvakta lite för det skulle inte förvåna mig om vi innan sommaren ser märkbart lägre priser. ___ //Ulf |
|
|
BjörnB: Röda bilar är inte lättsålda. |
|
|
Förra året hade vi en exceptionellt dålig bilmarknad vilket gjorde att priserna rasade. Nu har ekonomin stabiliserat sig och därför behöver folk inte bli av med sina bilar med samma panik längre = stabil prisbild. Om något år kommer priserna att sjunka ner igen. Förra året fick vi antagligen 2 års värdeminskning på 1 år så detta år är priserna stabila. ------- //Lövet |
|
| Kapital är onaturligt billigt nu. Folk som egentligen borde amortera köper bil istället, aller kanske t.o.m. lånar till en bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.