|
|
|
|---|---|
|
Finns det något lämpligt larm till en cab? med ev. rörelsedetektor. MBA (muy bien aptado) | |
Z34EVER |
Hmm, det finns väl BMW originallarm? Tror att det ska gå att eftermontera. Det har iaf rörelsedetektor, mycket effektivt, men fjollig larmsignal :) ///Z34EVER |
|
"Fjollig"? Det låter som en backande lastbil! Vilket kanske är tur eftersom rörelsedeckaren falsklarmar ibland, störtregn eller hagelskurar kan räcka.... F.ö. avråder jag bestämt från att parkera nedcabbat, detta efter att på 10 min fått bilen full med fågelskit! |
|
|
BMW orginallarm kostar 5.400:-, dessutom räknar BMW att det tar 6 timmar att montera vilket gör att totalkostnaden blir ca 10.000:- om man inte gör det själv... Här finns ett billigare larm men det saknar rörelsedetektor: Länk /Hans |
|
Z34EVER |
mikebike: Jag tycker att backande lastbilar låter fjolligt :) Signalen är alldeles för svag när den larmar, borde suttit en tuta modell långtradare som spelar en ordentlig kakafoni när någon ondskefull människa försöker ta sig in i ögonstenen. ///Z34EVER |
| Eftersom den falsklarmar ibland så är jag faktiskt glad att den är diskret..... | |
Z34EVER |
mikebike: Det är enda fördelen med det :) Har du din Z3a parkerad utomhus hela tiden? ///Z34EVER |
|
YES. Bilen står på gatan hela tiden. Idag var det städdag på vår gata, men nu skall jag gå ut och ställa tillbaka den utanför dörren. |
|
|
///Z34EVER : Jag kollade under din profil......Jag bor på andra sidan Frösundaleden relativt BMW Solna. Medge att jag bor centralt -med tanke på att jag har en BMW och en VOLVO! |
|
Z34EVER |
mikebike: Hehe, det kan man nog lugnt säga! Nära till service och allt! :) Har du köpt din bil hos oss i Solna? ///Z34EVER |
| Nej, jag köpte den av Kungens lakej; Calle! (På Drottningholms Slott) | |
Z34EVER |
Åhå! Har du några bilder på den (BMWn alltså :)? Går bra att maila om du vill! ///Z34EVER |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.