|
|
|
|---|---|
pg_ice |
jag pratade just med Lennart Köhler vad han trodde det berodde på att bilen drar 1.6L/milen med deras styrchip och vanos chipp utan LMM och deras insug. Han hade väl inget direkt svar på varför men att det var nåt som inte lirade var ju helt klart. kör man utan LMM så blir det ju lite som ett eftermarknads sprut. värderna för bränslemängden tas enbart från Lambdan och gasspjällsgivaren. gasspjällsgivaren är nybytt så då är det väl om Lambdan inte stämmer. han började även spekulera i om det kanske berodde på kattersättaren att pulserna från grenrören blir fel. men att sätta dit original katten igen lockar inte. Det finns tydligen en annan lösning där man kan köra med LMM och ändå ha kvar original inloppet på 126mm. man sätter dit enbart LMM insatsen(givaren) i insuget istället för hela LMM huset. problemet är att värderna inte kommer att stämma då fel lutfmassa registreras iom att inloppet på insuget är större än det på LMMen. Köhler har en lösning tydligen och det är en Box man kopplar in som lurar LMMen att tro att inloppet är mindre än vad det är. det vore ju det ultimata man behåller det grymma insugsljudet och storleken på inloppet för optimalt flöde,men får en mer exakt gång på motorn med lägre bränsleförbrukning. vet ej pris på boxen skulle ringa i slutet på veckan. han tyckte även att man då skulle köra med ett annat trimchip som var gjort för LMM och då lutar det ju åt ett RnB chipp |
Filip_J |
Du har väl ett RnB chip liggandes |
pg_ice |
har väl 2st olika RnB liggandes 2st chip(Original och Köhler)hos vtech tuning i trosa som jag glömde när jag bänkade bilen. chipp finns alltså om man blir utan ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.