AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.450

Vad smörja dörrhandtagen med?

St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Hej
Vad ska man använda för smörjmedel för att smörja upp dom yttre dörrhandtagen?
Dom är lite tröga och går inte tillbaka ibland när man öppnat dörren.

Mvh
//Peter

Jag kör med silikonspray, funkar bra men det finns säkert medel som funkar ännu bättre.
Jag brukar använda vitt litiumfett till sånt (CRC spray). Det står emot väder och biltvätt ganska bra. Bara man når källan till det kärva vid smörjningen så dröjer det väldigt länge innan man behöver smörja igen. I fallet med dörrhantaget skulle det ju till exempel kunna vara något inne i dörren som kärvar.
motorolja är de bästa enligt mig.

//Jesper
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Länk.

Detta använder jag mig av, litiumfett, torkar sedan bort fettet från lacken.


NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Tack för tipsen.
Ska prova med litiumfett. Är det lätt att tvätta bort från lacken?


Mvh
//Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.