|
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer en 316 compact och en 323 compact förutom motorn? | |
|
En hel del, utrustning,chassie,bromsar,driftskosnader,körglädje mm. Jämför med alla andra bilar mellan minsta och största motorn. En helsnål och halvrolig, en halvsnål och helrolig enligt mig... Bli rätt jobbigt att speca ALLA skillnader, kom isåfall med en lite mer specifik fråga. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Du får en hiskeligt ful M-ratt i 323:an. | |
|
Hiskeligt ful M-ratt?? Helt underbar ratt både att titta på och hålla i. Så där håller jag inte med. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| ful var ordet men det kanske går att sätta i en vanlig sportratt? | |
|
På onsdag ska den hämtas och köras hem. Med ful eller underbar ratt. Vi får se vad jag tycker. |
|
|
Nå vad tycktes om ratten o bilen då? Menar vi verkligen samma ratt pojkar? Länk Har jag så dålig smak? Visst det är ingen Sparco Moccaratt men denna har en fullzize airbag istället.. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Eh, man kan ju alltid montera en sådan här om det blir för jobbigt! Länk |
|
|
Jo, det är den där ratten jag menar. Ser verkligen ut som rattarna gjorde i airbagens barndom. |
|
|
Smaken är ju som baken, tycker själv ratten Mixim länkar till är mindre trevlig både utseendemässigt och att hålla i. Är VÄLDIGT nöjd med min ratt, dock funderar jag på att byta ut den mot en mockaratt för att få det det RIKTIGT trevliga greppet och känslan vid aktiv körning på bana. Vi får väl se. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Johan: Håller med dig, ratten som du länkar till är ju betydligt snyggare än den som mixim länkar till. Känns som man får mer grepp med din. Vad är det som är fult med den egentligen? Tycker den ser rätt kraftfull och mysig ut... =) //Kristoffer |
|
|
Jag har nu kört bilen i 2 dagar och den känns riktigt bra. Det känns att jag är tillbaka där jag började. Alltså i en 1502 som jag köpte 1979. Den var det 75hk i och 323:an 170hk. Det är skillnad men jag är tillbaka i en 2-dörrars tight bmw. Den här 323:an kommer att ge mig många trevliga mil till våren och sommaren. Nu blir det ix resten av vintern med längtan efter krokiga sommarvägar till våren. Angående ratten så finns det ju läckrare rattar men den har väl sin charm den som sitter där. Mellan 1502:an och 323:an har jag ägt 3st 518i e28:or och 2st 525ix där körglädjen ej är lika hög. Men en ix på vintern är ju kanon det också. |
|
|
323ti compacten är en riktigt trevlig bil. Har varit nära ett köp flera gånger. |
|
|
Som sagt, ratten ser nice ut men inte riktigt lika nice som M-ratten i 1-serien =) Har också varit nära att köpa mig en 323 compact men det har aldrig blivit av. Verjar vara en fin och härlig bil. Hade dock en 316 compact som jag körde 14000 mil med och den var jag grymt nöjd med. hade gått 30 000 mil när jag sålde den =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.