|
|
|
|---|---|
|
Ja, knappen till bakluckan har kärvat ett bra tag, nu har den till slut fastnat i intryckt läge och går f-n i mig inte få ut. Några tips? Ska jag impregnera med massor av låsolja överallt? Finns det något sätt man kan komma åt inifrån och "trycka" ut kolven? Börjar tappa stor del av poängen med Touring när inte luckan går att öppna... Känns inte heller bekvämt att trycka in nyckeln och slita allt för mkt heller, vill inte förstöra den. Mkt tacksam för tips! | |
|
Prova först med oljetricket, går inte det så får du helt enkelt montera ner bakstycket inifrån om det nu går när luckan är stängd. Då kommer du åt hela rasket! Hur var det här då? |
|
| Om du kryper in i bagaget från baksätet och tar bort plasten som sitter på insidan bagageluckan ser du hela maskineriet där, busenkelt att reda ut vad som hänt för det finns knappt några delar att pilla med ;). | |
|
fungerar inte låsolja, så kan motorolja vara ännu bättre. jag använder numera endast motorolja i mina lås. //Jesper |
|
| Tack för er hjälp. Jag ska gå ut och krafsa mig fram till den, genom snön, så fort jag får en ledig stund över. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.