|
|
|
|---|---|
|
Volvo S80 D5 3,2 V8 Ska vara automat och Awd. Hur mycket kan jag räkna med att dessa drar? Drar V8an mycket mer än 3,2an? | |
|
3,2an är helt onödig i förhållande till 2,5T. Den drar bara mer soppa utan att få mer gjort. De andra beror ju på hur mycket du kör. Kör du mindre än 3000 mil per år skulle jag säga att soppa är ditt minsta problem. Värdeminskning, service och reparationer är väsentligt högre kostnader än soppan. Räkna med 1,5 liter milen på V8an om du använder gasen. D5 cirka 0,9 liter per mil (motorn har fått otroligt dålig kritik bland ägarna för förbrukningen), 3.2an drar runt 1,2 liter milen blandad. //Lövet |
|
| Jag ska kolla vad V8'an drar blandad körning på måndag. Hur som helst är det rätt fint att cruisa med en V8'a... Beror helt på vad man värdesätter men man kan köra ganska snålt med den motorn. | |
|
Vi har en S80-07 Summum 2.5T Till SALU Aut 1700 mil Ny pris på bilen 360 tusen utöver det har vi lagt 20 tusen på bilen, Fälgar, däck, tonade rutor, lackbehandling m.m V8 kommer sjunka mycket i värde, dyra ägarkostnader samt bli extremt svår o sälja. Skicka pm om du är intresserad. |
|
|
S80 D5 163hk versionen kan jag varmt rekommendera! Där får du kämpa för att få över 0.6l/milen blandad körning! |
|
|
Har jag fattat rätt att awd finns till D5, 3,2 och V8? Bosatt i stockholm men kommer köra en hel del norrut... Finns 163hk (2,4d) med awd? Automat vill jag ha också... Tyvärr bmw och audi. Jag sitter bättre i volvostolarna med min dåliga rygg.... |
|
| Det verkar som volvos 3,2a drar mera än audis 3,2a? Kanske vettigare med 2,5t awd om man ska ha bensin....? | |
| Jag har tidigare ägt en S60 2.4T och en V70 2.5 T med 200 resp 210 hk och dryga 300 nm från redan låga varv. karaktårerna är givetvis inte V8 men det hyfsade vridet ger en behaglig karaktär. dessutom billigare i drift men dock ingen snålmotor. Gissar att s80 liksom nya v70 är en tung pjäs. Om 3 v får jag min nya v70 2.5 FT, ska bli kul att se hur mycket etanol den sörplar i sig.; | |
|
Tycker du skall satsa på 2.5T finns många till saul till bra pris. Har erfarenhet av 185kh D5 med Automat fast då i V50 och där blir jag inte alls imponerad snitt förbrukning lätt 0,8 vid landsväg och lungt körd. Tycker att den borde vara snålare. Ifs kom det ju en ny D5 205 hk i veckan de säger ju att förbrukningen skall vara lägre på den får hoppas det stämmer. Men antingen 2.5T eller V8 som verkligen är en sleeper kommer förvåna många när du kör förbi med ett vråål! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Jag skulle köpa V8. Coolt med V8 i en Volvo. Det är ingen storsäljare och kommer förmodligen läggas ner snart = eftertraktad klassiker på sikt. Ska man bruka bilen som vanligt får man nog räkna med en värdeminskning kraftigare en genomsnittet. Dessutom hårdsåld då man skall byta till annat. Men vilken bil är inte hårdsåld idag? Ljudet från maskinen är underbart. Länk |
|
| Vissa delar av mig säger diesel och vissa säger v8....Vi får provköra några så får vi se.... | |
|
Min ena syrras familj har en S80 V8, den låg på 1,25l/mil i totalsnitt sen de köpte bilen för 1-2 år sedan. Mvh |
|
|
Håller med om att ljudet i V8'an är grymt skönt. Betydligt brutalare än på filmen. Jag måste påstå att Alla runt omkring vänder på huvudet när man kallstartar =). Jag återkommer med snittförbukningen men 1.25 liter milen kan nog stämma ganska bra. Värdetappet är förmodligen kraftigare än 2.5T men det absolut värsta tappet har den första ägaren tagit. Den fullspecade S80 V8 Summum -08 vi har på jobbet kostade € 50.000 netto... |
|
| Någon nämnde något om vikt: 1810kg väger den. | |
|
Vi talar om en begagnad bil med upp till 5-6000 mil på mätaren. I den gruppen tycker jag att yamaha v8an ligger på samma priser som de mindre maskinerna, ivarje fall nästan... Ska nog provköra en inom kort.... Diesel är ju smartast men... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.