AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
773

Värme, E34

Hej. Vet någon vad det kan vara för fel när man på 520 E34 inte kan få kyla på ena sidan. Vänster sida ställer om sig från varmt till kallt när man skruvar på vreden, men inte höger sida. Bilen fortsätter då blåsa på full värme. Bilen är av år -90 och har ej ac eller acc. Det börjar bli akut nu när sommaren kommer. :-(

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag har liknande fenomen i min kärra. Jag har visserligen stora kliman, men när jag sätter på värmen, blåser det kallt i ena ventet upp på rutan. Likaså, jag kan inte få ett starkt, varken kall eller varm, luftström rakt in i bilen. Känns som om den vill försöka lura kroppen att tro att det helt plöttsligt ska vara bekvämt i bilen. Jag ställer mig frågan hur jag ska göra i vinter när jag verkligen VILL att det ska blåsa VARMT i ansiktet på mig...

C-YA!
ba
35
bante
535-88/E34
kolla mek tipsen.vanligt fel är att värmeventilerna ger upp säger ju lite att alla dom e borta på skroten

har ett liknande problem, när jag kör fort, är det som att fartvingen kyler ner luften och det börjar blåsa kallt, däremot kör jag i stan så blåser den varmt och gott.

fattar inte varför, är det värmeventilen även detta.?

/mvh jocke
polman
hej i carl L,s fall är det sannolikt värmeventilen som kärvar.i jokkos,s fall har nog någon av "hakarna som håller plast gaveln för kupefiltret lossnat och det blir en glepa där kall luft kommer ut innan luften hunnit genom värmepaketet.Jag vågar nog sätta en femma på att så är fallen.Lätt fixade fel i båda fall.

Polman Oo=00=oO
to
141
tobbepersson
525i-90
318i-02 Touring
VÄRMEVENTILERNA garanterat. Har haft samma bekymmer med värme på höger som ej kan sänkas, byte värmeventilerna och problemet är som bortblåst.

Jag har samma problem med att det inte går att stänga av värmen på ena sidan. Jag har provat mektipset här utan framgång, var och köpte nya värmeventilaer idag och dom åker på imorgon, mektips och resultat kommer snarast!

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.