|
|
|
|---|---|
|
Har en undran,Shell Helix Ultra med rätt spec för BMW motorer men är avsedd för VW och Audi longlife... är den skadlig och hälla i en BMW??? Anledningen till min fråga är att jag köper den för väldigt rätt pengar!! Johan B kanske vet?? Mvh Jocke W | |
|
Tja, nu minns jag ju inte var det var för viskositetsklass på Helix Ultran, men tror att det är 5W-40 och en "fully syntetic" och sedan så vet jag ju inte heller i vilka BMW motorer du tänker använda den till.. Men generellt sett så går den bra i alla bensinmodeller du har radat upp i vänstra spalten. Körde den emellanåt i min gamla BMW 528 E28 med utmärkt resultat vill jag minnas.. Shells Helix oljor är bra grejor... Ultran är dessutom ett klart bättre alternativ än den "vanliga" mineraloljan Shell Helix som brukade förpackas i gul dunk och som såldes i "massor" på sin tid...läs åttiotalet /nittiotalet. Kanske säljs nu också?...Vet inte. Mvh Janne. |
|
|
Gå in på Länk ock kolla. Det verkar vara Helix Ultra AB 5W-30 som förstaval till de flesta BMW bensin, men även 5W-40 skall gå bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.