AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.627

Långa eller korta e38,vilken tycker ni är snyggast?

Sida 1 av 2
Jag själv gillar bäst normal-versionen. Ser mest harmonisk ut tycker jag.
Ursäkta mig. Jag skulle ha skrivit det på 7serie forumet. Vet ej hur man ändrar det.
Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Långa versionen, riktigt sänkt och snygga fälgar ´är svårslaget :)
Transocean
den långa.
Gemini__
Tycker inte E38:an kommer till sin rätt i långa versionen. Förstör linjespelet, ser oproportioneligt helt enkelt. Men det är ju en smaksak, det ser ju iofs rätt mäktigt ut. =)
Kort...
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Den korta är vackrare, men jag skulle gärna äga en fullsmetad 750iAL med picknickbord och kylskåp osv... :)

BMW 520da Touring M-Sport -14
Klart den korta!.....Ser bara felbyggd ut den långa tycker jag.......för långt mellan axlarna!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
weeeman skrev...

Har jag, har jag, har jag, har jag, har j........... Fan, det var ju en 740 bara..... :)

Jag håller med om att linjerna är mest till sin fördel på "shorty'n" Men jag håller ändå inte med om att de extra dryga decimetern därför förstår linjerna, snarare täääänjer de lite på dem. Och det är väl få utav dessa L-modeller från andra tillverkare som konkurrerade med E38:an som klarade stretchningen lika bra i linjerna? Tänker då på A8, MB 500/600, Jagga/Daimler till exempel.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Helt klart den korta. Den långa ser oproportionerlig ut.

korta är nog sportigast men den långa maffigast :D
me
161
merza
750ia-95
korta........
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Hörru Dr T, det är inte snällt att retas sådär... :)

Stephan
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Den korta ser ju faktiskt mer riktig ut i linjespelet som någon skrev tidigare. Men jag ångrar lite att jag inte köpte en lång i stället för den korta 750 jag köpte. Just för att 7-serien handlar ju lite om att det ska vara mycket av allt, även längd. En lång7-serie med lite lagom sänkning och lagomt feta fälgar är ju fantastiskt vackert. Nu går ju just ordet lagom inte så bra i hop med 7-seriens filosofi egentligen. Men just en lagom modifiering som lite större hjul och en lite sänkning gör underverk för utstrålningen.

Varken kort eller lång blir snygg när dom är sönderpimpade vilket man ser lite för ofta tyvärr. Den korta är nog vackrast men den långa "fetast" om man skall sammanfatta det.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
En kort 7serie är ju bara en 5serie med större bagageutrymme =)

Inte riktigt kanske men jag gillar ju den långa.
Finns ingen bättre/snyggare bil än en fullutrustad E38 750iL.
Ingen blev besviken på E38an när den kom som många blev på E65an och man har ju läst att inte alla blev störtförtjust i F01 heller så E38an är fortfarande kungen av 7serierna.
Den blev ju faktiskt vald till världens bästa bil och den titeln bär den med sig.
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
"Den blev ju faktiskt vald till världens bästa bil och den titeln bär den med sig."

Jag har också hört det, men vilka var det som valde? ... och när?
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Korta är nog ändå snyggast.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

I landet lagom så är lagom stort bäst, dvs den korta varianten ;)

Mvh Janne.
I teknikens värld 1994 så blev e38an bästa köp, när den jämfördes med andra lyxbilar. Den hade inga svaga sidor tyckte dem.
Korta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.