|
|
|
|---|---|
|
Om man skall byta Växellådsolja & Diffolja i en Bmw m3 e36 3.2 vilken olja rekomenderas då? Hört rykten om ESSO MTF-LT-1 ??? Någon som har någon mer erfarenhet av detta? Anledningen till att jag frågar är att jag sett att många inte rekomenderar att köra med Redlines oljor i växellådorna & diffarna på Bmw bilarna. Har kört med (Redline Shockproof) innan och har funkat bra men har inte varit någon Bmw jag kört med då. /danne | |
pg_ice |
köp den oljan Mekonomen rekomenderar så blir det bra |
|
Ok? går det att lita på deras oljor då? Hur mycket rymmer en m3 3.2 e36 i växellådan och i diffen? Så man vet hur mkt man skall köpa :) |
|
pg_ice |
svar nej: du kan inte lita på deras oljor jag köpte själv växellådsolja på mekonomen nydligen det var nåt skit märke som hette Castrol transmax? aldrig hört förut så det måste vara fel,ska nog åka till biltema istället. |
Gemini__ |
Blev rekommenderad av BMW att använda Castrol Transmax Z till växellådan (har likadan låda som dig) samt Castrol SAF-XJ SAE 75W/140 till slutväxeln. |
|
Jag blev rekommenderad samma som dig Gemini. Varför skulle castrol vara skit ? |
|
| Därför att pg-ice ville va rolig.....:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.