AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
715

Ditec eller inte?

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Hej!
Jag var på KB's bilvård i Västberga idag och hörde om pris för en DITEC lackbehandling på min 525i -90. De skulle ha 4350:- för arbetet! FYFAN va dyrt säger jag. Eller vad tycker ni? Är det värt pengarna eller kan man fixa det skapligt bra själv med polérmaskin-rubbing och vax? Färgen är Diamantsvart-metallic.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Per: DITEC är vad jag funnit ut det bästa lackskyddet på marknaden och jag har provat en del. Sen kan man ju resonera om det är värt att lägga ned dom pengarna medtanke på att bilen är ca 12 år gammal. Skall du behålla den en 4-5 år och lacken är fin då kan det löna sig annars vet ej sjutton. Jag skulle nog gå på en vanlig rekond och vaxning ovanpå det. Gissar ca halva priset på en sådan behandling.
Asken
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Precis som Asken säger om du ska ha kvar bilen ett tag, eller om du är lite "halvgalen" som jag var och gjorde det på en bil som jag endast hade 5 månader:) Men likt förbannat var jag grymt nöjd med ditec. Ska behandla min nuvarande bil nästa vecka när jag kommer till Sverige.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja ok... Jag tycker det låter så fruktansvärt dyrt bara. Men bilen är jag kanon nöjd med, och den är i nyskick! Det finns inte en fläck på den. Så jag kommer nog att ha den livet ut :-)
Valet är lätt då Per J !!
Ta ett djupt tag i lädret och njut sen av din snygga blanka BMW som bara behöver en lätt avspolning för att bil "nybilsblank"!!!
An
55
Andreas328
328IC-95:a M3-optik
Hallå per jag gjorde en ditec på min bil grymt nöjd blev jag!.Det är ca:7dagar sen och du behöver bara spola av pärlan så är han ren kostade 3500:-Men det var det värt inget att vänta på
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.