|
|
|
|---|---|
|
Hej har köpt ett jbl gto 1004 steg och på steget finns det en rca utgång där jag kan bryggkopla. jag testade med ett Gas alpine 4X100W men får det ej att fungera :/ gjorde följande : drog rca från Jbl steget till GAS steget + från batteriet Jord från karossen och remote bakom stereon varför får jag inget ljud? | |
|
Mja bryggkoppla och bryggkoppla... RCA uttagen längst till vänster på gaveln är för vidarematning till flera slutsteg ( glöm ej remote så samtliga enheter "på vägen" är igång) Bryggkoppla är när du t.ex kör steget som 3 kanal eller 2 kanal då du s.a.s. "lägger ihopa" två ( elelr flera) kanaler Bruxis på stegert har du här: Länk |
|
| förstod inte det med remotekabeln ? hur menade du med den? =) | |
|
altså tanken var så här. har fyra basar i skuffen som tar upp det 4kanal Jbl steget så jag vill lägga till ett GAs steg 4x100 till 6:9 och fram 5:25 fram går det? |
|
|
Med remoten menas att du måste ha signal till varje slutsteg. Alltså du kan inte bara ha en remotekabel till det ena steget utan du måste ha till bägge. Det som kan va enklast om du skall ha den "set-uppen" är väl om du har två lågnivåutgångar på stereon. Så då drar du en till bassteget och en till det andra. Glöm heller inte här att bägge stegen måste ha en remotekabel vardera. Kommer inte ihåg riktigt hur det va om du kör stegen "linkade" efter varandra, då basarna går på LP och de andra på normal eller HP. //Andreas |
|
| JBL stegets aux out är en ofiltrerad signal ut som är en summerad signal ifrån stegets högra ingångar fram+bak och stegets vänstra ingångar fram+bak och det finns ingen omkopplare för att slå på/av denna så har du bara fått GAS steget att starta/fungera ordentligt så borde det komma ljud i högtalarna. mao så borde det fungera som du tänk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.