|
|
|
|---|---|
|
På min 730 med m60 motorn (V8)...jag kan inte hitta något sätt att komma åt den...så jag är tacksam för alla tips! allt under åtta cylindrar kräver keps.....och folkpension | |
|
Hej. (obs ingen expert!) Jag vill minnas att man lossar och viker undan plastbehållaren där påfyllningen av kylarvatten sitter, samt plastkåpan över insprutningen mellan cylindrarna, så du kommer åt bättre. Sen sitter det en plåtlucka bakom motorn som skall skruvas loss. Sen ser du nog, tror det var nån plastplåt som skulle tas dän oxå. Hoppas det hjälper dig ngt |
|
|
Hej Peter! Borde kanske sänt med instruktioner i paketet. Här kommer lite tips inför fläktbytet. Börja med att lossa expansionskärlet till kylsystemet. (Två plastmuttrar). Lossa sedan plåtbiten som håller kabelstammen mot torpeden. (Fyra plastmuttrar). Dra upp gummilisten som tätar mot huven en liten bit och lossa sedan mittbiten på torpeden. (Fyra stjärnskruvar + en sju mm skruv i mitten nertill. Använd en böjlig slangklammermejsel med hylsa så kommer du åt. Dra upp plåten. Nu ser du ett tunt plastskydd. Det kan du försiktigt vika ut och ta loss. Nu är det nära. Du ser nu fläkthuset. Mitt på det sitter ett delbart plastband. Dela det. Nertill på fläktkåpan sitter också två små metallklips som du petar loss. Nu kan du öppna locket till fläkthuset och där har du hela fläkten åtkomlig. Hela jobbet gör du på under två timmar. Här finns en länk med bilder. Länk Lycka till! A A |
|
|
TAckar mjukast för hjälpen... allt under åtta cylindrar kräver keps.....och folkpension |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.