|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla glada! Har nu efter lång tids letande och sökande äntligen hittat en M3a som faller mig i smaken, är väl bara navin jag saknar i denna! Någon som vet något om denna? Något ni har någon synpunkt på i annonsen eller bilen i sig? Länk Till sak nr 2. Om jag köper denna så tänkte ja slänga på V-däck på 18" arna! Kan någon hjälpa mig med vad för dim jag ska ha på dem? Ska jag köra 225-40 runt om? eller ett bredare alternativ bak? Berätta gärna ni som har en M3 46a med vinterdäck om hur ni har det och hur det funkar :) Tack för er hjälp! | |
|
Kikade på Vägverket och fick denna infon. I annonsen står det 02, men på vv står detta , Fordonet tillverkat: 2001-10 I trafik första gången i Sverige: 2001-11-14 Då är det väl en 01? lr är jag dum :) |
|
|
Det är en -02 som är tillverkad oktober -01, fr.o.m september året innan blir årsmodellen kommande år, min är tillverkad i augusti -01 och blev en -01 /Micke Länk |
|
|
Ska du åka med vinterdäcken på orginalfälgarna får du nog tyvärr trycka på bredare däck bak, 225 på 9,5-tum är inget bra. 255 eller kanske 245 som smalast på de fälgarna. Inte roligt att åka med breda däck på vintern, men det funkar ju såklart. |
|
|
Läs denna tråden där även ägaren e me. Länk Mvh Jojje |
|
|
oFFkeFF, ok så 225 går inte alls? Läste några inlägg där 2 st här sa att de körde med det, men det kanske blir helt fel då? :) I vilket avseende funkar det inte, just för att fälgen är för bred? |
|
|
Jag hade 225 själv på mina vinterfälgar innan, men de var 8" breda. Men om nån lyckats kränga på 225 av något på orginalfälgen och de funkar bra så ja, helst så smala däck det går på vintern. Jag ställer min för vintern nu istället. Köp R-däck till 18-tummarna istället ;) |
|
|
Tack för era svar! |
|
|
Du ska ha 225/45 om fälgarna är 18 tum, det bör funka bak oxå....dock blir det lite tyskstuk:-) Mvh Peter |
|
|
hehe, ja bara det inte ser förjävligt ut så ;) Men 235*40 måste väl funka?? |
|
|
Hej igen! Tänkte åka och kika på bilen nu och köpa den om det inte är något skumt med den! Vad bör ja kika extra på just på en M3a? Hur kan ja kika/känna om bakaxeln är kass/sönder? Vad mer att tänka på? tacksam för hjälp av er som idag har en M3a! Denna är en 02a som rullat ca 8700, nyservad osv. Länk finns ovan! |
|
|
Hej! Är den nyservad på Bmw så kika först o främst på protokollet om de anmärkt på nåt?? Kolla även tidigare serviceprotokoll..Diffen låter lite klonkande på låg växel och krypkörning, inget konstigt! Rost kan finnas oxå, om man har otur...kolla underkant dörrar o bakluckan.... Mvh Peter |
|
|
Rost är även vanligt i framkant på huven på E46 |
|
Filip_J |
Som jag skrev till dig petter så är allt omlackat utom taket och ena dörren så det är en extrem nyansskillnad på bilen!!! |
|
Men är det verkligen EXTREMA skillnader? ;) har du/ni sett den live? Jag ser knappt på de kort han skickat, ca 30 st, är ja så blind ;) Säljaren säger att det är väldigt svårt att se skillnad men det återstår ju att se! Nåja ska se i verkligheten och bilda mig en uppfattning! i värsta fall är det ju bara att lacka de 3 delarna som är kvar. Men det jag är ute efter är mer om det är ett bra värde på den bilen? Verkar ha allt utom navi och elrollon! 19" och 18" osv. Funderat på denna Länk men då får man ju verkligen ingenting till. inte stora stereon osv, ingen PDC bla bla.. |
|
|
Inget fel på priset men det kan vara problem att få till nyansen vid omlack, ibland behövs hel omlackering, har inte sett denna live men på bilderna syns det ju och kolla den noga INNAN köp, se till att få se den tvättad i riktigt dagsljus och även kanske i "lysrörs-ljus", tycker den ser sunkig ut invändigt även om den bild som ligger ute nu ser bättre ut än den första. Lycka till med köpet, grymt skön och rolig bil för pengarna. /Micke Länk |
|
|
Hej moggaz, den Grå M3:an du länka till var jag o provkörde innan jag handlade min i september.....den är LÅNGT ifrån i det skicket säljaren påstår......smårepig, skavda fälgar, rejält blästrad i fronten, inga kvitton eller dokumentation förutom serviceboken då....+ blanka bakdäck....-:) Priserna tror jag borde ligga runt MAX 210-220 nu för en M3 -02 i BRA skick... |
|
| Tänk oxå på att insp 2 bör va gjord vid ca 6-7000 mil, den kostar (bara) ca 11000kr...... | |
|
Tjena! Tusen tack för den infon, vara nära på att åka och kika på den! Får bli den röda då, om nu inte lacken är helt åt helvete men säljaren verkar mkt seriös efter alla våra samtal..Men vi får se hur jag uppfattar den i verkligheten, men den har allt jag vill ha och behöver så jag är nöjd! Återkommer om de blev köp lr ej. |
|
|
Anonnsen finns inte kvar... Blev det affär? Mvh Jojje |
|
| Troligen ;) Om som sagt inget är fel på bilen! Samt att inte lacken är helt åt pipan! Har dock bett en polare om pris för att fixa det, så vi får se om jag kan få ner priset lite, då klipper jag till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.